کشکول العالم/

چه کسی ارث زاید را نابود می کند؟

چه کسی ارث زاید را نابود می کند؟
دوشنبه 11 شهريور 1398 - 22:51

پیام نایب رئیس دولت امارات و حاکم دبی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم که گفته بود اجازه نمی دهم عده ای توئیت باز ارث زاید (موسس دولت امارات) را که با صداقت و احترام بنا گذاشت از بین ببرند در میان شبکه های اجتماعی با واکنش هایی همراه بود.

العالم - کشکول

محمد بن راشد در پیامش گفته بود: هرج و مرج و دست اندازی هایی که در شبکه های اجتماعی به دستاورهایی که هزاران تیم کاری برای بنای آن زحمت کشیدند برای هر کسی که می خواهد عدد بیشتری دنبال کننده داشته باشد مجاز نیست. ما وزارت خارجه ای داریم که مسئول امور بین الملل و سخنگوی ماست که یکی از وظایف آن حفاظت از 48 سال صداقت و خوش نامی است که طی این سالها بنا کرده ایم.

فعالان شبکه اجتماعی وقتی فهمیدند منظور بن راشد از "توئیت باز" رئیس پلیس دبی ضاحی خلفان و یار غارش حمد المزروعی مشاور حاکم ابوظبی است همه صحبت های بن راشد را تایید کردند چرا که می دانند توئیت های این دو تن یکی از دلایل اصلی هرج و مرج و مشکلات امارات با کشورهای دیگر مخصوصا همجوار است. این مسئله تا جایی پیش رفت که فعالان رسانه ای پرسیدند که آیا این دو تن (خلفان و المزروعی) نمایندگان رسمی امارات هستند؟

از سوی دیگر ضاحی خلفان که یکی از اهداف پیام محمد بن راشد بود به جای تعقل و تنبه دست به انتشار توئیتی زد که امور را سخت تر کرد.

وی در توئیتر خودش نوشت: "سربازی وفادار برای دولت امارات خواهم ماند هر چند یک عده ای نمی خواهند که من اینجا باشم اما من خواهم ماند و به خدا سوگند اگر کسی بخواهد به نمادهای وطنم توهینی کند آن را به بدترین شکل پاسخ خواهم داد!"

در ابتدا باید بگوییم که ما صحبت های محمد بن راشد را تائید می کنیم جایی که گفت: "هرج و مرج و دست اندازی هایی که در شبکه های اجتماعی به دستاورهایی که هزاران تیم کاری برای بنای آن زحمت کشیدند ". اما موریانه ای که اساس دولت امارات را نابود می کند فقط خلفان و المزروعی و شبیه آنها نیستند، بلکه برخی از مسئولان اماراتی را نیز در زمره آنها بدانیم که امارات را در جنگ ها و درگیری ها و فتنه های منطقه دخالت دادند .

خوب است که شیخ محمد بن راشد بر ضرورت باقی ماندن تصویر امارات و اماراتی همانطور که زاید خواست بماند اما خوب بود شیخ محمد بن راشد به"موریانه ای" هم که روابط امارات با همسایگان و برادرانش من جمله یمن را نابود می کند اشاره کند زیرا امارات در کنار عربستان میلیون ها یمنی را کشته و زخمی پو محاصره کرده است و بین آنها امراض مختلفی منتشر می کند و سرزمین آنها را اشغال می کند. معتقدم که تیم موریانه ها می تواند اقتصاد و امنیتی را با این مسائل بسازد اما باید بدانند که بادهای که امارات در یمن و لیبی و سوریه و سودان و عراق کاشته است به زودی تبدیل به طوفان هایی از همه جوانب خواهد شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها