تشکیل کمپین در یمن برای تحریم کالاهای اماراتی

تشکیل کمپین در یمن برای تحریم کالاهای اماراتی
سه شنبه 12 شهريور 1398 - 06:34

مردم یمن در اعتراض به اشغالگری‌های امارات در کشورشان، کمپینی را برای تحریم کالاهای ساخت امارات متحده عربی راه اندازی کردند.

العالم-یمن

مردم یمن برای تحریم اقتصادی امارات در شبکه اجتماعی توئیتر دست به ساخت دو هشتگ "مقاطعه الطیران الإماراتی" (تحریم خطوط هواپیمایی امارات) و "مقاطعه المنتجات الاماراتیه" (تحریم کالاهای ساخت امارات) زده اند.

کاربران یمنی در این شبکه اجتماعی از مردم خواستند، در این تحریم مشارکت کنند تا گام های عملی علیه ابوظبی و اقدامات ناقض حقوق بشر دولت امارات برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری "خلیج اونلاین"، این فعالان شبکه های اجتماعی با به اشتراک گذاشتن تصاویر کالاهای ساخت امارات که بازارهای یمنی را تسخیر کرده، از مردم یمن خواستند، خرید این اجناس را تحریم کنند.

برخی دیگر از کاربران یمنی، خرید بلیت از خطوط هوایی امارات (طیران الامارات) را سهیم شدن در کشتار یمنی‌ها به دست دولت ابوظبی دانسته اند.

روابط دولت "عبدربه منصورهادی" رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با امارات اخیرا رو به تیرگی گذاشته است، بطوری که بسیاری از اعضای کابینه منصورهادی خواستار خروج نیروهای اماراتی از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان شدند.

دولت منصورهادی همچنین به خاطر حملات اخیر امارات در استان های جنوبی یمن که دستکم ۳۰۰ نفر کشته و یا زخمی شدند، به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

در همین حال "صالح الجبورانی" وزیر حمل و نقل دولت فراری یمن روز دوشنبه در حساب کاربری اش در توئیتر نوشت: گفت و گو با شبه نظامیان مورد حمایت امارات تنها با سلاح امکان پذیر است.

توئیت الجبوانی همزمان با آن صورت می گیرد که مراکز وابسته به دولت فراری یمن واقع در "شبوه"؛ استان جنوبی یمن مورد حمله شورای انتقالی جنوب قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها