تداوم آتش‌بس در ادلب

تداوم آتش‌بس در ادلب
سه شنبه 12 شهريور 1398 - 10:33

یک منبع میدانی اعلام کرد که آتش‌بس همچنان در منطقه کاهش تنش برقرار است، ولی قرار بود که تروریست‌ها، مواضع خود را در نزدیکی مسیر بین‌المللی دمشق-حلب، تخلیه کنند که این اتفاق رخ نداد.

العالم- سوریه

منابع سوری از تداوم برقراری آتش‌بس اعلام شده در استان ادلب واقع در شمال غرب این کشور خبر می‌دهند.

یک منبع میدانی به روزنامه الوطن گفت که آرامش کامل و شکننده‌ای، همچنان بر این منطقه حکمفرماست و روز گذشته نیز هیچ اتفاق قابل توجهی رخ نداد.

وی تصریح کرد که نیروهای ارتش سوریه حاضر در این منطقه، وضعیت را به صورت 24 ساعته تحت نظر دارند و آماده هستند که در صورت نقض آتش‌بس از سوی تروریست‌ها، وارد عمل شوند.

این منبع ضمن تکذیب اخبار برخی از سایت‌های خبری مبنی بر نقض آتش‌بس ادلب توسط ارتش سوریه در منطقه «کاهش تنش» و حمله به مواضع تروریست‌ها در جنوب و جنوب شرق ادلب، اعلام کرد که ارتش سوریه از چیزی هراس ندارد و اگر به مواضع تروریست‌ها حمله کند، علنی اعلام می‌کند.

منطقه کاهش تنش از سلسله جبال شمال شرقی لاذقیه تا مناطق شمال غربی شهر حلب امتداد دارد و به ریفهای ادلب و حماه می‌رسد. در این منطقه، ارتش سوریه از 31 آگوست گذشته اعلام آتش‌بس کرده است.

وی با اشاره به آمادگی کامل ارتش سوریه در غرب حماه و جنوب ادلب برای مقابله با عناصر تروریستی جبهه النصره و همپیمانانش، تصریح کرد که نیروهای سوری این حق را دارند که در واکنش به هر گونه تجاوز صهیونیست‌ها، پاسخ دهند.

این منبع میدانی در عین حال اعلام کرد که گروه‌های تروریستی تا کنون، مواضع خود را که در نزدیکی مسیر بین‌المللی دمشق-حلب قرار دارد، تخلیه نکرده‌اند.

بر اساس شروط این آتش‌بس، مقرر شده بود که گروههای مسلح این منطقه را بدون درگیری تحویل ارتش سوریه بدهند.
به گفته وی، پس از پایان مهلت هشت روزه از زمان آغاز آتش‌بس، ارتش سوریه به گونه دیگری سخن خواهد گفت و تصمیم دیگری اتخاذ خواهد کرد.

منبع مذکور اعلام کرد که پس از پایان این مهلت، ارتش سوریه با عملیات نظامی، شهرکها و روستاهای واقع در اطراف این مسیر بین‌المللی را از عناصر النصره پس خواهد گرفت.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها