دیدار وزرای خارجه چین و کره شمالی

دیدار وزرای خارجه چین و کره شمالی
سه شنبه 12 شهريور 1398 - 12:56

وزیر خارجه چین که به پیونگ یانگ سفر کرده است با مقامات ارشد کره شمالی درباره خلع سلاح اتمی شبه جزیره و روابط دوجانبه دیدار و رایزنی کرد.

العالم - آسیا

«وانگ یی» وزیر خارجه چین که روز دوشنبه به پیونگ یانگ سفر کرده است با همتای خود در کره شمالی دیدار و رایزنی کرد.

براساس گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، دو طرف در این دیدار درباره تقویت روابط دوستانه میان چین و کره شمالی و همکاری درباره مسائل شبه جزیره کره تاکید کردند.

وزارت خارجه چین در این زمینه اعلام کرد، وانگ یی و «ری یونگ هو» در پیونگ یانگ دیدار و درباره طیف وسیعی از مسائل از جمله امنیت منطقه‌ای، خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و مسائل دیگر رایزنی کردند.

سفر وانگ یی به پیونگ یانگ سه روزه خواهد بود و قرار است درباره سفر «کیم جونک اون» رهبر کره شمالی به پکن نیز هماهنگی و رایزنی شود.

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در ماه ژوئن به کره شمالی سفر کرده بود و قرار است رهبر کره شمالی نیز در آینده نزدیک به پکن برود. کیم جونگ اون از ماه مارس گذشته تا کنون چهار بار به چین سفر کرده است.

یک منبع آگاه نیز گفته است که وزیر خارجه چین احتمالا با رهبر کره شمالی نیز دیدار خواهد کرد.

براساس این گزارش، وانگ یی در این دیدار تاکید کرده است که مواضع چین درباره کره شمالی و روابط دوستانه میان دو طرف هیچ تغییری نکرده است.

یونهاپ در ادامه نوشت: «دو طرف درباره بحران هنگ کنگ نیز صحبت کرده و ری یونگ هو وزیر خارجه کره شمالی حمایت قاطع پیونگ یانگ را از مواضع پکن در این زمینه اعلام کرده است و مداخله خارجی در امور هنگ کنگ را محکوم کرده است.»

سفر دیپلمات ارشد چین به کره شمالی درحالی انجام می‌شود که تنش‌ها بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن در زمینه برخی مسائل از جمله رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا در منطقه و آزمایش‌های موشکی کره شمالی افزایش یافته است و احتمال آغاز مذاکرات مجدد میان دو طرف را کم رنگ کرده است.

چین اصلی‌ترین متحد کره شمالی محسوب می‌شود و کره شمالی در مذاکرات خود با آمریکا همواره با چین رایزنی و مشورت می‌کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها