تلاش دولت مستعفی یمن برای جذب شبه‌نظامیان نزدیک به امارات

تلاش دولت مستعفی یمن برای جذب شبه‌نظامیان نزدیک به امارات
سه شنبه 12 شهريور 1398 - 14:27

دولت مستعفی یمن قصد دارد تعدادی از شبه‌نظامیان وابسته به امارات در استان «شبوه» را جذب نیروهای خود کند.

العالم- یمن

بخشی از نیروهای موسوم به «النخبه الشبوانیه» وابسته به امارات به درگیری‌های ماه گذشته با نیروهای دولت مستعفی یمن در استان «شبوه» واقع در جنوب شرق یمن وارد نشدند و حالا دولت مستعفی قصد دارد این نیروهای بیطرف را با نیروهای خود ادغام کند.

بر اساس گزارش وبگاه «عربی 21»، کمیته‌ای از وزارت دفاع دولت مستعفی دوشنبه (دیروز) به استان شبوه آمد تا نیروهای وابسته به النخبه الشبوانیه را که حالا خود را تابع دولت مستعفی اعلام کرده‌اند، نام‌نویسی و جذب کند.

در همین راستا «علی الذهب» تحلیلگر یمنی در امور امنیتی و نظامی اعلام کرد، ادغام برخی از نیروهای النخبه الشبوانیه عملیاتی پیچیده است زیرا تصحیح دیدگاه‌های آنها در قبال مسایل بسیاری که ارتش دولت مستعفی برای آن می‌جنگند، سخت است.

وی افزود، افکار آنها در طول سال‌هایی که قالب نیروهای النخبه الشبوانیه می‌جنگیده‌اند، تغییر کرده و تغییر آنها سخت به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر «عبدالرقیب الهدیانی» دیگر تحلیلگر یمنی اعلام کرد، ادغام نیروهای النخبه در قالب ارتش دولت مستعفی گامی صحیح، قانونی و ضروری است.

وی افزود: شکستی که این نیروها از ارتش و امنیت (دولت مستعفی) در شبوه خورده‌‌اند، کافی نیست. این نیروها آموزش دیده هستند و تجربه کافی دارند به همین دلیل ادغام آنها در قالب ارتش ضروری است.

الهدیانی تصریح کرد، این اقدام امکان جذب دوباره آنها توسط امارات را از بین می‌برد زیرا امارات از بیکاری هزاران جوان یمنی سوءاستفاده و آنها را در راستای دستورکارهای خود به کار می‌گیرد.

«کمال السلامی» دیگر روزنامه‌نگار و نویسنده یمنی در این رابطه اعلام کرد؛ این اقدام در راستای تلاش دولت مستعفی برای عدم تکرار «تمرد» صورت می‌گیرد تا همه این نیروها زیر پرچم وزارت دفاع دولت مستعفی باشند.

تقابل شبه‌نظامیان وابسته به امارات و عربستان سعودی در استان‌های جنوبی یمن که از مردادماه گذشته شدت گرفته، همچنان ادامه دارد.

دیروز (دوشنبه) نیروهای النخبه الشبوانیه بر منطقه «عزان» در شهرستان «میغعه» در استان «شبوه» (واقع در جنوب شرق یمن) مسلط شدند و نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن را ناچار به عقب‌نشینی کردند

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها