گزارش وزیر خارجه عراق به دبیر کل اتحادیه عرب درباره حملات رژیم صهیونیستی

گزارش وزیر خارجه عراق به دبیر کل اتحادیه عرب درباره حملات رژیم صهیونیستی
سه شنبه 12 شهريور 1398 - 17:35

وزیر خارجه عراق که میزبان دبیر کل اتحادیه عرب بود، وی را در جریان تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه نیروهای الحشد الشعبی قرار داد.

العالم - عراق

«احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب امروز سه‌شنبه در بغداد به دیدار «محمد علی الحکیم» وزیر خارجه عراق رفت.

طرفین پس از این دیدار، یک نشست خبری برگزار و اعلام کردند که تحولات منطقه را بررسی کرده‌اند.

الحکیم در این نشست تأکید کرد که ابوالغیط را در جریان تجاوازت اخیر رژیم صهیونیستی قرار داده است.

پهپادهای صهیونیستی سوم شهریور ماه جاری مواضع نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق را هدف قرار دادند که در پی آن، دو نفر از این نیروها به شهادت رسیدند.

شبکه خبری «السومریه» به نقل از وزیر خارجه عراق گزارش داد که «وضعیت لیبی، سودان، سوریه، یمن، امنیت و دریانوری در خلیج [فارس] » را بررسی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امنیت خلیج فارس برای عراق اهمیت دارد، اظهار داشت: «موضع عراق را در قبال تلاش برای کاهش تنش در منطقه خلیج [فارس] و درگیری بین ایران و آمریکا اعلام کردیم».

الحکیم با بیان اینکه حملات اسرائیل به کشورهای عربی نیز بررسی شده است، تصریح کرد که «چند مسئله مهم در این نشست مطرح شده»، ولی به محتوای این مسائل اشاره‌ای نکرد.

ابوالغیط نیز خبر داد که بنا به دعوت وزارت خارجه عراق عازم این کشور شده است.

وی اعلام کرد که قرار است، مقدمات نشست در سطح وزیران کشورهای عربی را فراهم کند. قرار است این نشست در دهم سپتامبر کنونی در اتحادیه عرب برگزار شود.

دبیر کل اتحادیه عرب مدعی شد که «دستور کار این دوره، بزرگ، فشرده، پیچیده است».

ابوالغیط امروز سه‌شنبه در جریان یک سفر رسمی وارد بغداد شد و قرار است با رؤسای جمهور، پارلمان و نخست وزیر عراق دیدار و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها