انتقاد چین از دخالت های آمریکا در امور داخلی این کشور/ تفکرات جنگ سرد را کنار بگذارید

انتقاد چین از دخالت های آمریکا در امور داخلی این کشور/ تفکرات جنگ سرد را کنار بگذارید
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 14:00

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتقاد از دخالت های آمریکا در امور داخلی این کشور به مقام های واشنگتن توصیه کرد با برداشتن عینک سیاه و کنار گذاشتن افکار جنگ سرد، به انتقاد از چین در مسایل مربوط به شین جیانگ و دخالت در امور داخلی پکن خاتمه دهند.

العالم ـ آسیا

گنگ شوانگ روز چهارشنبه در کنفرانس خبری در پکن درباره ادعای «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در مورد مراکز پرورش مهارت های حرفه ای شین جیانگ گفت: ما به برخی شخصیت های آمریکایی توصیه می کنیم به انتقاد از چین در مسایل مربوط به شین جیانگ و دخالت در امور داخلی چین خاتمه دهند.

وی گفت: پیام های توییتری پمپئو تکراری است و انتقادات از چین هم بی اساس است چین قاطعانه با چنین اظهار نظرهایی مخالفت کرده و اعتراض شدید خود را به آمریکا اعلام کرده است.

وی افزود: امور شین جیانگ به طور کامل امور داخلی چین است و کشورهای خارجی حق ندارند در آن مداخله کنند.

دولت چین چندی پیش با انتشار کتاب سفید به طور همه جانبه کار آموزش مهارت های حرفه ای در شین جیانگ را تشریح کرده است.

در این کتاب آمده است: هدف از تاسیس مرکز آموزش مهارت های حرفه ای از سوی دولت منطقه شین جیانگ براساس قوانین، نجات افرادی است که تحت تاثیر افکار نیروهای تروریسم قرار می گیرند یا حتی به آن پیوسته اند و اقدام به اعمال جنایی کوچک کرده اند تا آنها از مسمومیت افکار افراطی رها شوند. اکنون، اوضاع شین جیانگ با ثبات و گرایش توسعه اقتصاد مطلوب است و اقوام مختلف همزیستی هماهنگ دارند، امروز به مدت سه سال است که حوادث تروریستی در شین جیانگ رخ نداده، مردم اقوام مختلف شین جیانگ از تدابیر مبارزه با تروریسم و تضمین ثبات دولت پشتیبانی می کنند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: چندی پیش، سفرا و دیپلمات ها از 7 کشور لائوس، کامبوج، فیلیپین، نپال، سری لانکا، بحرین و نیجریه از شین جیانگ بازدید کردند و با اوضاع مرکز آموزش مهارت های حرفه ای شین جیانگ آشنا شده و کارهای دولت چین در مبارزه و پیشگیری از تروریسم را مثبت ارزیابی کردند.

وی گفت: آنها بر این باورند که تجریبات موفقیت در شین جیانگ قابل استفاده است.

پربیننده ترین خبرها