واکنش نخست وزیر لبنان به احتمال لغو قطعنامه ۱۷۰۱/ اسراییل باید به قطعنامه ۱۷۰۱پایبند بماند بر پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ تاکید کرد

واکنش نخست وزیر لبنان به احتمال لغو قطعنامه ۱۷۰۱/ اسراییل باید به قطعنامه ۱۷۰۱پایبند بماند

بر پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ تاکید کرد
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 14:41

"سعد الحریری" نخست وزیر لبنان در واکنش به گمانه زنی ها در خصوص لغو قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل تاکید کرد: لبنان همچنان به این قطعنامه و خطوط قرمز آن پایبند است.

العالم ـ لبنان

به گزارش روزنامه "الحیات" لبنان، این صحبت ها پس از آن مطرح می شود که اسراییل با نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل با دو پهپاد به حریم هوایی لبنان تجاوز کرد و دفتر رسانه ای وابسته به حزب الله در جنوب بیروت پایتخت لبنان را هدف قرار داد.
قطعنامه ۱۷۰۱ در ۱۱ اوت ۲۰۰۶ (مرداد ۸۵) برای پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه میان حزب‌ الله لبنان و اسراییل صادر شد.
بر اساس قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل، اسراییل موظف است به تمامیت ارضی لبنان و حاکمیت و استقلال سیاسی آن در محدوده مرزهای بین‌المللی احترام بگذارد.
«سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله در سخنرانی دوشنبه شب (۱۱ شهریور) با اشاره به پاسخ حزب‌الله به تجاوز رژیم صهیونیستی و نقض آشکار قطعنامه ۱۷۰۱ اعلام کرد: حمله به مرزهای ۱۹۴۸ از خطوط قرمز دشمن بود که با عملیات دیروز حزب الله، بزرگ ترین خط قرمز اسرائیل در دهه‌های اخیر شکسته شد.
به گزارش ایرنا، الحریری افزود: کسی که قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض می کند، رژیم صهیونیستی است اما به نظر وی این قطعنامه از بین نرفته و خطوط قرمز همچنان موجود است.
وی ضمن تاکید بر تلاش برای حفظ قطعنامه ۱۷۰۱ اضافه کرد: هر کسی که صحبت‌های بنیامین نتانیاهو را دنبال کند، در می‌یابد که او مدت‌هاست قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض کرده است.

پربیننده ترین خبرها