وزیر انرژی روسیه:

بازار نفت موضوع اصلی سفر پوتین به ریاض است

بازار نفت موضوع اصلی سفر پوتین به ریاض است
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 14:49

وزیر انرژی روسیه گفت که اصلی‌ترین موضوع سفر ولادیمیر پوتین به عربستان سعودی، رایزنی در خصوص هماهنگی‌ها در بازار نفت خواهد بود.

العالم - اروپا

«الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه امروز (چهارشنبه) گفت که قصد دارد برای تعیین زمان دقیق سفر ولادیمیر پوتین به عربستان، بزودی به این کشور سفر کند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، او در حاشیه کنفرانس اقتصادی در شهر «ولادی‌وستوک» به خبرنگاران گفت که در حال برنامه‌ریزی برای سفر به عربستان سعودی در آینده نزدیک است.

او هماهنگی در بازار نفت را از مهم‌ترین پرونده‌های روابط روسیه و عربستان سعودی دانست و گفت که پوتین در سفر آتی خود بر این موضوع متمرکز خواهد شد.

«خالد الفالح» وزیر انرژی سعودی نیز پیش از این گفته بود که ریاض منتظر سفر پوتین به این کشور در ماه اکتبر آتی است.

«کیرل دیمیتریوف» رئیس صندوق سرمایه‌گذاری روسیه نیز امروز گفت که به همراه پوتین و با تعداد بسیاری سرمایه‌گذار و تاجر به عربستان خواهد رفت و موضوع سرمایه‌گذاری در این کشور از بحث‌های مهم در این سفر خواهد بود.

اما در خصوص تاریخ دقیق سفر، «دیمتری بیسکوف» سخنگوی کاه کرملین روز جمعه گذشته به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که آماده‌سازی شرایط در خصوص این سفر در حال انجام است و تاریخ دقیق آن ممکن است پس از دیدار پوتین با «محمد بن سلمان» در حاشیه نشست گروه ۲۰ مشخص شود.

روابط مسکو-ریاض در یک سال گذشته شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بوده و مسئولان دو کشور دیدارهای متعددی با یکدیگر داشته‌اند. در ماه مارس گذشته «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در سفری به ریاض با مقامات سعودی دیدار کرد که یکی از مباحث مطرح شده در این سفر، آماده کردن زمینه‌های سفر پوتین به عربستان بود.

«خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان نیز در ششم ژوئن گذشته (۱۶ خرداد) در سفری به مسکو در نشست اقتصادی سن پترزبورگ شرکت کرد و گفت که شرکت آرامکو و دیگر شرکت‌های سعودی در صدد سرمایه‌گذاری در روسیه هستند.

پادشاه سعودی در سفر اکتبر ۲۰۱۸ به مسکو از پوتین برای سفر به ریاض دعوت کرده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها