آمریکا: به خریداران نفت ایران معافیت از تحریم نمی‌دهیم

آمریکا: به خریداران نفت ایران معافیت از تحریم نمی‌دهیم
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 20:33

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران امروز چهارشنبه اعطای معافیت‌های تحریمی به خریداران نفت ایران را رد کرد.

العالم- امریکا

«برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران امروز چهارشنبه اعطای معافیت‌های تحریمی به خریداران نفت ایران را رد کرد.

به نوشته رویترز، برایان هوک تصریح کرد که ایالات متحده برای تثبیت پیشنهاد فرانسه مبنی بر ارائه خط اعتباری 15 میلیارد دلاری به ایران، هیچ‌‌گونه معافیت تحریمی صادر نخواهد کرد. او همچنین تاکید کرد که پیشنهاد مشخصی در این خصوص دریافت نشده است.

رسانه‌ها اخیرا از پیشنهاد فرانسه برای حفظ برجام با یک خط اعتباری 15 میلیارد دلاری سخن گفته‌اند. ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه اما دیروز تاکید کرده بود که تحقق چنین خط اعتباری با اجازه واشنگتن ممکن است.

وی که با خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: ما امروز تحریم‌هایی اعمال کردیم و تحریم‌های بیشتری نیز درراهند. بیش از این لازم نیست شفاف کنیم که ما به کارزار فشار حداکثری علیه ایران پایبندیم و قرار نیست استثنایی قایل شده یا معافیتی اعطا کنیم.

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با این حال بار دیگر به تکرار این ادعا پرداخت که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور ایالات متحده آماده دیدار با مقامات ایرانی است.

برایان هوک همچنین از جایزه تا سقف 15 میلیون دلار برای هرگونه اطلاعاتی خبر داده که منجر به اختلال در مکانیسم‌های مالی مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها