تقلای مخالفان عمران خان برای فلج کردن پایتخت پاکستان

تقلای مخالفان عمران خان برای فلج کردن پایتخت پاکستان
شنبه 16 شهريور 1398 - 13:04

با گذشت 13 ماه از آغاز به کار دولت کنونی پاکستان به نخست وزیری «عمران خان»، جناح مخالف که قرار بود در اعتراض به آنچه را که درماندگی دولت برای حل مسائل کشور می خواند، دست به تظاهرات میلیونی بزند، اکنون برای تحت فشار قرار دادن دولت عمران خان، از فلج کردن شهر اسلام آباد سخن می گوید.

العالم ـ آسیا

حزب تحریک انصاف به ریاست عمران خان، حزب حاکم فعلی پاکستان است و جناح مخالف نیز شامل احزاب مسلم لیگ نواز، حزب مردم، جمعیت علمای اسلام و حزب ملی عوام است.

جناح مخالف پاکستان از شهریورماه سال گذشته حزب عمران خان را به تقلب در انتخابات متهم کرده و سپس تصمیم گرفت تا رسیدن به نتیجه مشترک یعنی کنار زدن دولت، دست از اعتراض برندارد.

در این بین احزاب مسلم لیگ نواز، حزب مردم و جمعیت علمای اسلام شاخه فضل ماه گذشته نشست مشترکی را برگزار و تصمیم گرفتند تا تظاهرات میلیونی علیه دولت برپا کنند که البته رسانه های این کشور از اختلاف نظر میان جناح مخالف خبرداده و می گویند که آنان به توافق مشترکی برای عملی کردن اقدامات ضددولتی نرسیده اند.

«مولانا فضل الرحمان» از مخالفان سرسخت عمران خان و رئیس حزب جمعیت علمای اسلام که تا ماه های اخیر دولت اسلام آباد را به راه انداختن تظاهرات میلیونی به سمت پایتخت تهدید می کرد، اکنون مدعی است که هیچ اختلافی میان احزاب مخالف وجود ندارد.

وی همچنین اعلام کرد: جناح مخالف تصمیم دارد تا با هدف تحت فشار قرار دادن دولت عمران خان ماه آینده میلادی (اکتبر - مهرماه) با برپایی تظاهرات و تحصن در اسلام آباد، به عنوان پایتخت دولت فدرال این شهر را فلج خواهد کرد.

فضل الرحمان، نخست وزیر پاکستان را به انتقام گیری از مخالفان سیاسی متهم کرد و افزود: دولت باعث و بانی تورم، بیکاری و تحمیل مالیات بر قشر ضعیف کشور است.

تنش ھای سیاسی میان دولت پاکستان به حاکمیت حزب تحریک انصاف و جناح مخالف این کشور که حزب مردم دومین حزب قدرتمند و مخالف دولت عمران خان محسوب می شود، در حالی تشدید شده و در ماه ھای اخیر احزاب مخالف با چالش ھایی نظیر پرونده کیفری و فسادمالی علیه خود در دادگاه ھا مواجه ھستند.

«آصف علی زرداری» سرپرست حزب مردم و رئیس جمھوری سابق پاکستان، «شاهد خاقان عباسی» نائب رئیس حزب مسلم لیگ نواز و نخست وزیر سابق این کشور، «نواز شریف» نخست وزیر پیشین و برخی دیگر از اعضای ارشد این دو حزب در ارتباط با پرونده ھای پولشویی و باختلاس در زندان بسر می برند.

پس از روی کار آمدن دولت کنونی پاکستان فرآیند پیگیری پرونده های پولشویی و فسادمالی علیه مقامات و سیاستمداران این کشور افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، عمران خان پیش تر اعلام کرده بود که در برابر عناصری که به خزانه ملی خسارت وارد کرده و اقدام به پولشویی رقم های میلیاردی کرده اند هرگز کوتاه نخواهد آمد.

احزاب مخالف دولت پاکستان از جمله حزب مسلم لیگ نواز، حزب مردم و جمعیت علمای اسلام اقدامات اخیر علیه سیاستمداران این کشور را رویکرد جانبدرانه دولت عمران خان می دانند و معتقدند که دولت در حال انتقام گیری از مخالفان سیاسی خود است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها