تحلیل روزنامه نگار آمریکایی در باره دروغ های بی شرمانه پمپئو علیه برنامه هسته ای ایران

تحلیل روزنامه نگار آمریکایی در باره دروغ های بی شرمانه پمپئو علیه برنامه هسته ای ایران
شنبه 16 شهريور 1398 - 15:15

روزنامه نگار و تحلیلگر آمریکایی، ادعای «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران قصد دارد سیستم تسلیحات هسته ای خود را توسعه دهد، دروغی بسیار خطرناک دانست و گفت، ایران بیش از 15 سال است که هیچ برنامه تسلیحات هسته ای نداشته است.

العالم ـ آمریکا

«دنیل لارسیون» سردبیر «آمریکن کانسروتیو» در مطلبی با عنوان «دروغ های دائم و بی شرمانه پمپئو درباره ایران» که در این نشریه انتشار یافته، تصریح کرده است: «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده نمی تواند یک مصاحبه بدون دروغ داشته باشد. وی باز هم در یک مصاحبه دیگر در مورد ایران دروغ گفت، «آنها بر روی سامانه های موشکی سرمایه گذاری می کنند که مجاز به داشتن آن نیستند. آنها ادامه می دهند. در واقع، آنها همین دیروز اعلام کردند که قصد دارند تحقیقات و توسعه بیشتری در مورد سیستم های تسلیحات هسته ای خود انجام دهند. این غیرقابل قبول است».

دولت "دونالد ترامپ" نومید از فریب افکار عمومی، قصد دارد پاسخ متواضعانه ایران به خروج واشنگتن از برجام را با تقلب بدهد، با این امید که عموم مردم متوجه نشوند سیاست مخرب آمریکا در قبال ایران شکست خورده است.

اما واقعیت این است که دولت ایران چنین چیزی را اعلام نکرده و ایران "سیستم تسلیحات هسته ای" ندارد. ایران هیچ برنامه تسلیحات هسته ای ندارد و بیش از 15 سال است که چنین چیزی نداشته است. پمپئو در اینجا دروغ بسیار خطرناکی را در بوق و کرنا می کند و طبق معمول هرگز دروغ هایش به چالش کشیده نمی شود. در واقع دولت "دونالد ترامپ" نومید از فریب افکار عمومی در خصوص قبولاندن این دروغ است که ایران در پی سلاح هسته ای است. آنها قصد دارند پاسخ متواضعانه ایران به خروج واشنگتن از برجام را با تقلب بدهند، با این امید که عموم مردم متوجه نشوند سیاست بی پروا و مخرب آمریکا در قبال ایران شکست خورده و ما را به لبه پرتگاه جنگی دیگر می برد.

به گزارش ایرنا، در ادامه مطلب درج شده در این نشریه دارای مواضع ضدجنگ می خوانیم: "گام سوم" خروج از تعهدات برجام که دولت ایران این هفته اعلام کرد این بود که آنها دیگر نمی خواهند محدودیت های تحقیق و توسعه برجام را رعایت کنند. آنها این اقدام را در پاسخ به ادامه جنگ اقتصادی دولت ترامپ علیه خود انجام داده اند. در واقع هدف تهران از این اقدامات برگشت پذیر، فشار آوردن به طرف های دیگر توافق نامه برای انجام تعهداتشان است. هرچند تا به امروز، متحدان اروپایی ما نتوانسته اند این خواسته ایران را تحقق دهند.

مقاله روزنامه "تایمز" در خصوص بیانیه جدید ایران نکته مهمی بیان می کند:

رهایی از محدودیت های تحقیق و توسعه، یکی از اصول اصلی توافق را نقض می کند، اما لزوماً ایرانیان را به توانایی ساخت بمب نزدیک نمی کند.

ایران همچنان به کاهش تعهدات خود در قبال توافقنامه ای که ایالات متحده بیش از یک سال پیش از آن خارج شده، ادامه می دهد و تا زمانی که ایالات متحده آمریکا تحریم های نامشروع خود را علیه این کشور حفظ کند، اقدامات اینچنینی ایران ادامه می یابد. اما این بدان معنا نیست که ایران قصد دارد به دنبال سلاح هسته ای برود و مهم است که درک کنیم که هیچ یک از اینها اتفاق نمی افتاد اگر ایالات متحده آمریکا نقض عهد نمی کرد. بدون تردید دولت ترامپ می خواهد ایران را از برجام بیرون بکشد زیرا آنها می خواهند این توافق به هم بخورد، آنها این توافق را مانعی برای درگیری دیگر می دانند.

اما سیاست دولت ترامپ در قبال ایران یک شکست کامل است که به افزایش غیر ضروری تنش میان آمریکا و ایران انجامیده و به ضرر هر دو کشور است.

از این رو تنها راهی که پمپئو می تواند این سیاست را به عموم مردم بخوراند، دروغ گفتن مداوم و بی شرمانه درباره ایران و توافق هسته ای است.

آمریکن کانسروتیو دوماهنامه‌ای است که توسط موسسه ایده‌های آمریکایی منتشر می‌شود.

این نشریه به طور کلی نماینده یک صدای ضد جنگ و سلطه نیروی نومحافظه‌ کار است.

این مجله در سال 2002، توسط "اسکات مک کانل"، "پاتریک بیوکنن" و "تاکی تئودوراکوپولوس" در مخالفت با جنگ عراق تاسیس شد.

پربیننده ترین خبرها