وزیر دارایی انگلیس: جانسون از اتحادیه اروپا درخواست تمدید برگزیت نخواهد کرد

وزیر دارایی انگلیس: جانسون از اتحادیه اروپا درخواست تمدید برگزیت نخواهد کرد
يکشنبه 17 شهريور 1398 - 17:24

وزیر دارایی انگلیس ضمن تأکید بر اینکه بریتانیا تحت هر شرایطی 31 اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می‌شود گفت که نخست‌وزیر این کشور از اتحادیه اروپا درخواست تمدید مهلت برگزیت نخواهد کرد.

العالم - اروپا

«ساجد جاوید» وزیر دارایی انگلیس امروز (یکشنبه) اعلام کرد که «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس قصد ندارد در نشست ماه آینده میلادی اتحادیه اروپا خواستار به تعویق افتادن برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) شود بلکه در صدد اعمال فشار به اتحادیه اروپا برای تضمین خروج بدون دردسر از این اتحادیه است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، جاوید در حالی چنین اظهاراتی را مطرح کرده است که نمایندگان مجلس عوام انگلیس چهارشنبه گذشته، طرحی را به تصویب رساندند که از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق با این اتحادیه جلوگیری می‌کند و این طرح جانسون را ملزم می‌کند یا با اتحادیه اروپا بر سر خروج از اتحادیه اروپا توافق کند و یا ضرب‌الاجل ۳۱ اکتبر برای برگزیت را به تأخیر بیندازد.

جاوید در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه «بی بی سی» تصریح کرد: «اول از همه، نخست‌وزیر روز 17 و 18 اکتبر (25 و 26 مهرماه) به نشست شورا (اتحادیه اروپا) می‌رود. سعی می‌کند به توافق برسد. وی قطعاً در آن نشست خواستار تمدید (برگزیت) نخواهد شد».

وزیر دارایی انگلیس ادامه داد ضرب‌الاجل طرحی که دولت را وادار می‌کند تا خواستار تمدید مذاکرات برگزیت شود، تا 19 اکتبر (27 مهرماه) است و پارلمان در آن تاریخ تصمیم‌گیری می‌کند که یا از توافق برای خروج از اتحادیه حمایت کند یا اینکه بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می‌شوند و این تاریخی است که دولت نظاره‌گر آن است.

وی توضیح داد: «طرحی که مربوط به 19 (اکتبر) است تاریخ مهمی به حساب می‌آید و در آن نقطه از زمان ما گزینه‌های خود را بررسی می‌کنیم اما سیاست ما شفاف است. تغییری نمی‌کند. ما 31 اکتبر (از اتحادیه اروپا) خارج می‌شویم. ما از تمامی قوانین پیروی می‌کنیم زیرا همه دولت‌ها باید قطعاً از قوانین پیروی کنند اما تا آن زمان منتظر می‌مانیم و می‌بینیم که چه پیش می‌آید».

پیش از این نیز، نخست‌وزیر انگلیس در یک سخنرانی در ایرلند شمالی گفت: «ترجیح می‌دهم هنگام مبارزه بمیرم تا از اتحادیه اروپا بخواهم برگزیت را به تأخیر بیندازد. ما باید ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج شویم.»

با اینحال، روز گذشته (شنبه)، یکی از مقامات قضایی سابق انگلیس هشدار داد در صورتی که نخست‌وزیر این کشور از قانون تبعیت نکرده و برگزیت را به تاخیر نیندازد ممکن است زندانی شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها