پمپئو بازهم از دیدار ترامپ با روحانی سخن گفت/ همه چیز به نظر تهران بستگی دارد

پمپئو بازهم از دیدار ترامپ با روحانی سخن گفت/ همه چیز به نظر تهران بستگی دارد
دوشنبه 18 شهريور 1398 - 07:58

وزیر امور خارجه آمریکا درحالی بازهم از احتمال ملاقات ترامپ و روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل سخن گفته و خاطرنشان کرده که وقوع چنین احتمالی به نظر ایران بستگی دارد که تهران به صراحت این مساله را رد کرده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال ABC، مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفته، ملاقات بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا و حسن روحانی رئیس جمهور ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به تصمیماتی كه تهران اتخاذ خواهد كرد بستگی دارد.

پمپئو در این خصوص اظهار داشت: "ما می خواهیم رایزنی كنیم. رئیس جمهور ترامپ گفت كه او آماده است بدون پیش شرط با رئیس جمهور روحانی ملاقات كند. وی بارها این را گفته است".

پمپئو در پاسخ به این سؤال كه آیا او معتقد است كه این دو رئیس جمهور در حاشیه مجمع سازمان ملل متحد دیدار خواهند كرد ، پاسخ داد: "من نمی توانم بگویم. این بستگی به رهبر ایران دارد که او تصمیم درستی در مورد کشورش بگیرد".

پمپئو در برنامه اخبار فاکس نیوز گفت: "رئیس جمهور ترامپ تصمیم خواهد گرفت که ملاقات کند، اینکه آیا این دیدار فرصتی برای دستیابی به نتایج مثبت برای آمریکایی ها خواهد داشت. ترامپ بدون پیش شرط با آنها دیدار خواهد کرد".

در ۷۴ مین مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتظار می رود که بیش از ۱۰۰ تن از سران دولت ها و تقریبا ۸۰ نخست وزیر و وزیر امور خارجه حضور یابند. سخنرانی مهمانان در چارچوب این مراسم از ۲۴ ام تا ۳۰ ام سپتامبر برگزار می شود.

پربیننده ترین خبرها