اکثر پروازهای «بریتیش ایرویز» درپی اعتصاب خلبان‌ها لغو شد

اکثر پروازهای «بریتیش ایرویز» درپی اعتصاب خلبان‌ها لغو شد
دوشنبه 18 شهريور 1398 - 14:10

اعتصاب خلبان‌های شرکت «بریتیش ایرویز» در سراسر انگلیس در اعتراض به میزان دستمزد دریافتی موجب اختلال گسترده و لغو پروازها در این کشور شد.

العالم - اروپا

اعتصاب سراسری خلبان‌های بزرگترین شرکت هوانوردی انگلیس، به لغو تقریبا کل پروازهای این شرکت منجر شده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «بی‌بی‌سی»، این اختلال وسیع ناشی از اعتصاب در فرودگاه‌های انگلیس که موجب لغو حدود ۱۷۰۰ پرواز شده است، درپی بی‌نتیجه ماندن اعتراض چندماهه خلبان‌های شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» به دستمزدهای دریافتی صورت گرفته است و تا ۴۸ ساعت ادامه خواهد داشت.

در بیانیه‌ای که بریتیش ایرویز منتشر کرده، عنوان شده است که بر اثر این اعتصاب «تقریبا صد درصد» پروازهای این شرکت لغو شده است.

«برایان استراتون» دبیرکل اتحادیه خلبان‌های انگلیس به بی‌بی‌سی گفت:‌ «زمان بازگشت بر سر میزه مذاکره و قرار دادن تعدادی پیشنهاد برای پایان دادن به این منازعه است».

استراتون گفت با این‌که شرکت هواپیمایی بریتیش ایروِیز مدعی تمایل به گفت‌وگو است اما «در محافل خصوصی می‌گویند قرار نیست مذاکره‌ای انجام دهند. بریتیش ایرویز به‌خاطر کم کردن بودجه، اعتماد و اطمینان خلبان‌ها را از دست داده است و اعتبار این برند را پایین آورده است. مدیریت [این شرکت] می‌خواهد تا آخرین پنی، مشتریان و کارکنان را بتکاند».

با این حال «الکس کروز» مدیر بریتیش ایرویز گفت این شرکت هواپیمایی آماده و مشتاق به برگشتن بر سر میز مذاکره با اتحادیه خلبان‌ها است.

به عقیده بی‌بی‌سی با این‌که خلبان‌ها علت اصلی اعتصاب را دستمزد خود عنوان می‌کنند به نظر می‌رسد مخالفت اصلی آن‌ها با راهبردهای کلی این شرکت هواپیمایی است.

پیش‌تر خلبان‌ها با پیشنهاد افزایش ۱۱.۵ درصدی دستمزدها ظرف سه سال، که دو ماه قبل توسط بریتیس ایرویز مطرح شد مخالفت کرده بودند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها