عزاداری پرشور شب عاشورای حسینی در کشور عمان

سه شنبه 19 شهريور 1398 - 12:25

هزاران عاشق و دلباخته اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در شب عاشورای حسینی در سراسر کشور عمان به یاد حضرت امام حسین(ع) و یاران وفادار آن حضرت به سوگواری پرداخته و اشک ماتم ریختند.

العالم- آسیا


به گزارش العالم، ملیت‌ها و اقوام مختلف با دلی سرشار از عشق به اهل بيت(ع) و خاندان عصمت و طهارت و در لبیک به قیام امام حسین (ع) در شهرهای مختلف کشور عمان، در حضوری گسترده و قابل توجه از نخستین روز محرم ضمن برافراشتن پرچم عزای حسینی در مساجد وحسینیه ها و تکیه ها ضمن برپایی مجالس سنتی روضه خوانی، مرثیه سرایی، تعزیه و تشبیه و راه اندازی دسته جات سینه زنی، نهضت پرشور کربلا و محرمی دیگر را زنده نگه داشتند.
در همین راستا، مراسم سوگواری شب عاشورای حسینی نیز با حضور حجت الاسلام والمسلمین نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران، دیپلمات‌ها و نمایندگان نهادهای ایرانی و انبوه ایرانیان عزادار وعاشق ابا عبدالله(ع) در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران واقع در مسقط پایتخت عمان برگزار شد.
در این مراسم که با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان و در ادامه سلسله جلسات گرامیداشت دهه اول محرم برپا شد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمرزاده طی سخنانی، اهداف قیام والای عاشورا و نهضت حسینی را تشریح کرد.
وی با اشاره بر جانفشانی حضرت امام حسین(ع) در قیام عاشورا بر ضرورت بهره گیری از سیره ایشان در حفظ دین و استحکام ارزش‌های اسلامی در جامعه تاکید کرد.
در این مراسم همچنین حاج سعید نسیمی، مداح اهل بیت(ع) به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی بر مصائب حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و اهل بیت آن حضرت و در حضور پرشور ایرانیان مقیم عمان پرداخت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها