آخرین تحولات نظامی و امنیتی یمن

پنج‌شنبه 21 شهريور 1398 - 18:34

نيروهاي ارتش و کمیته های مردمی یمن حمله مزدوران سعودی در منطقه حیس واقع در استان الحدیده را دفع کرده و همچنین در جبهه های جیزان والجوف ده ها تن از نیروهای متجاوز را به هلاکت رساندند.

العالم - یمن

یک منبع نظامی یمنی اشاره کرد که در پی دفع حمله متجاوزان تلفات انسانی و لجستیک قابل توجهی به آنها وارد آمد.

نقض آتش بس به این حمله مختصر نمی شود، توپخانه و جنگنده های متجاوز خانه های مسکونی در شهر محاصره شده الدریهمی در الحدیده و مناطق دیگر من جمله استان صعده را بمباران کردند که به زخمی شدن تعدادی از مردم بیگناه منجر شد.

در نبرد مرزی ده ها تن از مزدوران ارتش سعودی در حمله ناموفق آنها در پایانه مرزی جیزان به هلاکت رسیدند. این حمله به مدت 13 ساعت و در سه محور با پوشش هوایی گسترده صورت پذیرفت که در نهایت با شکست آنها و هلاکت ده ها تن از نیروهای متجاوز منجر شد.

از جهتی دیگر وزیر کشور یمن اعلام کرد که مجری اصلی ترور شهید ابراهیم بدرالدین الحوثی برادر رهبر جنبش انصارالله یمن و همرزمش محمد حسین قاسم البدر به هلاکت رسیده است. وزارت کشور یمن در بیانیه خود آورد: در یک عملیات اطلاعاتی و امنیتی در عمق مناطق دشمن در استان مارب محمد علی قاید ضاوی مجری اصلی این جنایت که با سازمان اطلاعات عربستان در ارتباط بود را به هلاکت رسانده ایم.

گفتنی است حدود یک ماه پیش ابراهیم بدرالدین الحوثی برادر رهبر جنبش انصارالله یمن توسط مزدوران وابسته به عربستان و امارات به شهادت رسید.

پربیننده ترین خبرها