بازگشت هزاران سوری به خان شیخون و مورک از گذرگاه صوران

دوشنبه 25 شهريور 1398 - 22:14

صدها خانواده سوری در روزهای اخیر از طریق گذرگاه صوران در شمال حماه به زادگاهشان در خان شیخون و مورک که پس از شش سال توسط ارتش سوریه از چنگال گروههای تروریستی آزاد شد، بازگشتند.

العالم – سوریه

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه گزارش داد که مسئولین سوری مایحتاج انسانی و پزشکی لازم را برای این اشخاص فراهم کرده اند.

یک زن سوری به خبرنگار العالم گفت که هیچ شادمانی برای ما بیشتر از این متصور نیست، درست است که همه جا ویران شده اما خوشحالیم که بازگشتیم و امیدواریم که همه آوارگان برگردند.

یک شهروند گفت که حدود هفت سال قبل به خاطر تروریسم ساخته و پرداخته بیگانگان از شهرمان کوچ کردیم اما خدا را شکر که امروز بازگشتیم و می خواهیم با قدرت و اراده آنچه که تروریسم ویران کرده است را بسازیم.

شخص دیگری گفت، به منطقه مان بازگشتیم و به یاری خداوند خانه هایمان را بازسازی خواهیم کرد و به کار و اراضیمان بازخواهیم گشت.

از اولین لحظات آزادی، نهادهای خدماتی و ارتش سوریه اقدام به برچیدن آوار و گشودن خیابانهای اصلی مورک و خان شیخون کرده و درمانگاهها برای ارائه خدمات آماده شده اند، ادارات برق و فاضلاب نیز مشغول خدمات رسانی هستند.

محمد الحزوری استاندار حماه گفت که برخی از خانه های مردم به طور کامل منهدم شده و به همین دلیل اردوگاههایی برای اسکان موقت آوارگان تا زمان بازسازی خانه هایشان ایجاد شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها