سرلشکر سلامی: پاسخ ما به هرگونه تجاوز دشمن محدود نخواهد بود/ برای هر سناریویی آماده هستیم/ تکنولوژی جدید آمریکا در برابر علم و دانش ما شکست خورده است

سرلشکر سلامی: پاسخ ما به هرگونه تجاوز دشمن محدود نخواهد بود/ برای هر سناریویی آماده هستیم/ تکنولوژی جدید آمریکا در برابر علم و دانش ما شکست خورده است
شنبه 30 شهريور 1398 - 11:53

سرلشکر سلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «شکار کرکس ها» گفت: امروز ما نشان می دهیم که چطور باید در مقابل قدرت های بزرگ ایستادگی کرد.

العالم - ایران / سیاسی

سردار سلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «کرکس ها» که به منظور نمایش پهپادهای شکارشده توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران در باغ موزه دفاع مقدس، برگزار شده است، گفت: حیات امروزی یک جامعه در ادامه و امتداد میراث تاریخی و تمدن آن جامعه است و هی جامعه ای از گذشته خود جدا نیست.

وی با اشاره به خاطرات هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: دفاع مقدس همچنان یک قطعه طلایی و ماندگار است که منشا قدرت و الهام بخش ایرانیان است و شهدا نیز همچون پایه های مستحکمی هستند که پیکر استقلال، آزادی و اسلام بر روی این پایاه های مستحکم استوار است.

سردار سلامی تصریح کرد: دفاع مقدس نیز همچون عاشورا در بستار زمان سیال است و روح و جوهرهی جامعه اسلامی را تشکیل می دهد و به مردم انگیزه می دهد.

وی تاکید کرد که از ابتدای نهضت انقلاب اسلامی تا کنون قدرت های دنیا ائتلاف تشکیل دادند تا ملت ایران و این نهضت نوپا را به زانو درآورند، اما همه امور بر خلاف خواست این قدرت ها اتفاق افتاد و اراده این ملت بر اراده همه جهان غلبه کرده و توانست آنها را شکست دهد و این دفاع همچنان ادامه دارد و در اشکال دیگری نمود پیدا کرده، امروز جبهه جنگی‌ انقلاب از نبرد در کرخه و کارون به ساحل مدیترانه و فرات و شمال دریای سرخ رسیده است و مادر جغرافیای مواجهه پیش رفتیم.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: دشمنان هم بدانند که ما قدرت تولید مخاطرات ناشناخته را بالا بردیم و ظرفیت های اصلی قدرت مان را هنوز نشان نداده‌ایم، بخش کوچکی از آن را نشان داده‌ایم و بخش کوچکتری را استفاده کرده‌ایم.

فرمانده کل سپاه افزود: هرکجا که دشمن تهدید کرده است ما قدرتمند تر شده ایم و هرکجا کمتر تهدید کرد کمتر پیشرفت کردیم و تمام تدابیر دشمن بریا شکست ما تبدیل به یک موفقیت شیرین برای ما شد.

وی تاکید کرد: قدرت و عظمت ما از درون میدان‌های سخت مبارزه گذشته است، جنگ به ما فرمول غلبه را با مدل اسلامی و ایرانی آموخت. تحریم به ما آموخت چگونه برد و دقت سلاح ها را بر مبنای شکست دشمنان تنظیم کنیم.

سرلشکر سلامی در ادامه افزود: این نمایشگاه تکه کوچک از توان ماست ما در پاسخگویی به هرگونه تجاوز بسیار جدی هستیم. پاسخ ما محدود نخواهد بود و توان پاسخگویی به هرگونه تجاوزی را داریم و برای هر سناریویی آماده هستیم، امروز ما نشان می دهیم که چطور باید در مقابل قدرت های بزرگ ایستادگی کرد

وی تصریح کرد: ما امروز جنگ های تدارکاتی خود را انجام داده ایم و مهیای هر سناریویی هستیم. ما وقتی از درون اشتباهات در تفکر و‌ راهبردهای دشمن بزرگ شده ایم از تکرار آنها نگران نیستیم. حکمت ‌و قدرت تدبیر مرکزی‌نظام در کنار نبود فلسفه پیروزی بخش برای دشمن ما را در این موقعیت قرار داده است.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: سرنگونی پهپادهای آمریکایی بر این مسئله تاکید دارد که تکنولوژی جدید آمریکا در برابر علم و دانش ما شکست خورده است، هر پهپادی را که حریم هوایی ما را نقض کند سنگون خواهیم کرد و آنقدر شجاعت داریم که سرنگونی آن را اعلام کنیم، امروزه ما جزء کشورهایی هستیم که بیشترین توانایی را در سرنگونی پهپادها دارند.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه اراده ما در پاسخ به هر تهدیدی قطعی است و ما پاسخ می دهیم، گفت: هرکس میخواهد سرزمینش میدان اصلی جنگ شود، بسم الله. هرگز اجازه نمیدهیم جنگی به سرزمین ایران کشیده شود و ما تا آخر ادامه می دهیم چرا که تهاجم محدود، محدود نخواهد ماند و تا فروپاشی مهاجم از پای نخواهیم نشست و نقطه امنی باقی نخواهیم گذاشت و حساب کار دستتان باشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها