ازسرگیری درگیری‌ها در جنوب پایتخت لیبی

ازسرگیری درگیری‌ها در جنوب پایتخت لیبی
شنبه 30 شهريور 1398 - 20:35

منابع لیبیایی از آغاز مجدد درگیری بین نیروهای شرق لیبی به فرماندهی «خلیفه حفتر» و نیروهای دولت وفاق ملی در جنوب طرابلس پایتخت این کشور خبر دادند.

العالم - لیبی

درگیری بین نیروهای حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی امروز شنبه در دو محور الخلاطات و الیرموک واقع در جنوب طرابلس پس از یک هفته آرامش، ازسر گرفته شد.

«مصطفی المجعی» سخنگوی عملیات «برکان الغضب» وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی گفت که این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که نیروهای حفتر قصد پیشروی به سمت اردوگاه الیرموک را داشتند.

المجعی افزود که نیروهای دولت وفاق ملی همچنان پایگاه‌های خود را حفظ کرده‌اند اما سه نفر از آن‌ها در درگیری‌های امروز کشته شدند.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، المجعی همچنین گفت که درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و نیروهای جدید دولت وفاق ملی با تجهیزات جنگی برای دفع حمله نیروهای حفتر، به مکان درگیری منتقل شدند.

نیروهای حفتر از پنج ماه پیش با هدف سیطره بر طرابلس حملات خود علیه مناطق جنوبی این شهر را آغاز کرده‌اند اما با وجود حمایت‌های مالی و نظامی امارات و مصر از آن‌ها هنوز موفق نشده‌اند به داخل شهر نفوذ کنند.

با این حال گزارش‌های سازمان ملل حاکی از آن است که تا کنون بیش از یک هزار نفر کشته و بیش از یکصد هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها