گزارش العالم از اردوگاه های آوارگان یمن

دوشنبه 1 مهر 1398 - 14:20

با تشدید حملات ائتلاف ضد یمن به مناطق مسکونی در استان عمران در شمال یمن، اردوگاه پناهجویان یمنی در این استان افزایش یافته است.

العالم - یمن

بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل، طی سال میلادی جاری تنها 350 غیر نظامی از یمن از محل زندگی خود آواره شده اند و این در حالی است که گزارش های داخلی در یمن دلالت بر آواره شدن بیش از سه میلیون شهروند یمنی به دنبال جنگ علیه این کشور از سال 2015 تاکنون دارد.

حافظ البدوی پژوهشگر علوم انسانی در ای خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: بیش از سه میلیون و پانصد هزار نفر در یمن آواره شده اند و این عدد همچنان رو به افزایش است.

"سالم العوبلی" مسئول اردوگاه پناهندگان نیز به خبرنگار شبکه العالم گفت: حمله به غیر نظامیان در حرض و صعده منجر به افزایش عدد پناهجویان شده است.

بر این اساس، آوارگان یمنی از مشکلات عدیده ای رنج می برند و کمبود آب و غذا و خدمات درمانی از بزرگترین چالش های موجود در اردوگاه یمنی هاست.

این در حالی است که آوارگان یمنی از عدم توجه سازمان های امداد رسانی وانسانی به اوضاع آوارگان در یمن به شدت انتقاد می کنند و تاکید دارند که طی چند ماه گذشته هیچ گونه کمک های انسانی دریافت نکردند.

پربیننده ترین خبرها