استفاده اشغالگران صهیونیست از سلاح های ممنوعه/ معلولیت و قطع عضو هزاران فلسطینی در راهپیمایی های بازگشت

دوشنبه 1 مهر 1398 - 19:03

رژیم صهیونیستی برای سرکوب راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره غزه به طرف فلسطینیان شرکت کننده در آن از گلوله های ممنوعه استفاده می کند که تا زمان حاضر 19 هزار مجروح داشته که صدها نفر از آنان دچار معلولیت شده اند.

العالم فلسطین اشغالی

محمد الرنتیسی پزشک فلسطینی به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت که حداقل 10 هزار نفر از فلسطینیانی که با گلوله ممنوعه بین المللی مجروح شده اند قادر به حرکت نیستند، جراحت این افراد بسیار خطرناک بوده و هنوز از تبعات آن رنج می برند.

یکی از مجروحین به خبرنگار العالم گفت: یک سال است که در بیمارستان مداوا می شوم، می خواهم بدانم ارتش اسراییل با چه گلوله ای مرا هدف قرار داده که در این یک سال جراحتم خوب نشده است، گلوله ای که به من اصابت کرد، استخوانم را شکست، عصب و رگهایم را پاره کرد و بافت پایم را از بین برد به گونه ای که کارم به قطع پا رسید، می خواهم بدانم این گلوله بود یا موشک، وجدان جهانی کجاست که به وضع یک مجروح راهپیمایی در غزه رسیدگی کند.

بیمارستانهای غزه پر از این نوع مجروحین است، شمار زیادی از آنان باید برای درمان به خارج سفر کنند اما به خاطر محاصره غزه قادر به سفر نیستند که این موضوع به رنجهایشان افزوده است.

یکی دیگر از مجروحین گفت: می خواهیم به ما توجه و از ما حمایت شود، در چهار ماه گذشته چهار عمل جراحی روی پایم انجام شده است.

یکی دیگر گفت که در چهار عمل جراحی که روی پایم انجام شد، پلاتین در پایم کار گذاشتند، قادر به راه رفتن نیستم، اگر 500 متر راه بروم حس می کنم که انگار پایم از داخل آتش گرفته است، هیچ امکاناتی نداریم، همه گذرگاه‌ها بسته است، یهودیان از یک طرف ما را محاصره کرده اند و از سوی دیگر، گذرگاه رفح بسته است، شغلی نداریم و زندگی مان مصیبت بار است.

پربیننده ترین خبرها