یک خبر چند تحلیل؛

«بزرگترین دمکراسی جهان» از ترس روحانی را محاصره می کند!

«بزرگترین دمکراسی جهان» از ترس روحانی را محاصره می کند!
دوشنبه 1 مهر 1398 - 21:47

خبر

آمریکا از صدور ویزا برای سفر معاونین حسن روحانی و مسئولین تنظیم برنامه ها و دیدارهایش به نیویورک برای شرکت در فعالیت‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد خودداری کرد.

تحلیل

کسی که ماهیت آمریکا را می شناسد از این نوع رفتار غافلگیر نمی شود اما کسی که فریب، به اصطلاح دمکراسی آمریکایی و شعارهای دروغینش درباره آزادی و کرامت انسانی را خورده به طور حتم شوکه شده و دچار یاس و ناامیدی می شود؛ به ویژه آنها که از نحوه برخورد مسئولین آمریکایی با هیات ایرانی و محدودیتهای صدور ویزا برای آنها، محدود کردن تردد آنها و دیدارهایش با مسئولین کشورهای دیگر و حتی رسانه های آمریکایی مطلع می شوند.

خودداری آمریکا از اعطای ویزا به تیم تنظیم برنامه ها و دیدارهای رییس جمهور ایران و محدودکردن تردد هیات ایرانی به منطقه میان اقامتگاه تا ساختمان سازمان ملل متحد و دفتر نمایندگی ایران، فقط یک علت دارد و آن ترس آمریکا از سخنان رییس جمهور ایران است که همواره افشاگر نقش ویرانگر دولت ترامپ از زمان خروج از برجام بوده و می باشد.

جمهوری اسلامی ایران با سیاستهای اصولی خود و تعهدش به موازین، معاهدات و توافقنامه های بین المللی و نهراسیدن از جنجال آفرینی های آمریکا، دروغ بودن شعارهای واشنگتن در زمینه دمکراسی را به جهانیان ثابت کرده است. چه اینکه به اصطلاح دمکراسی آمریکایی از سخن روحانی درباره واقعیت حوادث منطقه خلیج فارس و برملاشدن داستان دروغین آمریکا در این زمینه می ترسد.

روحانی چه می خواهد با خود به سازمان ملل متحد ببرد جز سخن حق، همان سخنی که سبب شد اینگونه برای وی محدودیت ایجاد کنند، آنهم توسط کشوری که مدعی است بزرگترین دمکراسی جهان است اما در اصل مدافع آزادی ملحدان، شیطان پرستان و همجنس بازان است.

ایالات متحده آمریکا با برافراشتن پرچم دمکراسی و آزادی بیان، به دنیا دروغ گفته و همچنان دروغ می گوید چرا که اصلا آمریکا خود این اصول و همچنین اصول انسانی را به خاطر حفظ منافع "اسراییل" یا سوداگران مرگ که همان صاحبان کارخانجات اسلحه سازی و متنفذین آمریکا هستند، زیر پا گذاشته است.

یکی از سخنانی که آمریکا از آن هراس دارد و روحانی می خواهد در سازمان ملل متحد آن را مطرح نماید، طرح صلح ایران با کشورهای همجوار به منظور جلوگیری از سوء استفاده آمریکا از این کشورها و باج خواهی از آنان از طریق رواج "ایران هراسی" است که به طور حتم مغایر با منافع سوداگران مرگ و جنایتکاران تل آویو است.

به رغم آنکه، زمان، کوتاه بوده و امکان تردد و فعالیت، اندک است اما صدای ایران به طور حتم از زبان حسن روحانی و از تریبون سازمان ملل متحد به تمام کسانی که امنیت و منافع ملتهای منطقه به دور از منافع آمریکا و دردانه اش اسراییل، برایشان مهم است، خواهد رسید، دیگر کافیست رنجهایی که منطقه و ملتهای آن از جنگ و ویرانی متحمل شدند، زمان آن فرا رسیده که مردم منطقه یا یکدیگر یکصدا و متحد شوند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها