جولان صهیونیست ها  به بهانه مقبره منتسب به «یوسف نبی» در نابلس

 جولان صهیونیست ها  به بهانه مقبره منتسب به «یوسف نبی» در نابلس
سه شنبه 2 مهر 1398 - 13:43

1200 شهرک‌نشین به همراه چند خاخام و یک وزیر رژیم صهیونیستی وارد مقبره منتسب به «یوسف نبی»‌ علیه‌السلام شدند؛ جایی که فلسطینی‌ها می‌گویند مقبره یوسف نبی نیست و تل‌آویو به بهانه دینی، قصد اشغالگری دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

صبح امروز (سه‌شنبه) ۱۲۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست در اقدامی غیرقانونی وارد مقبره منتسب به «یوسف نبی»-علیه السلام- در نابلس واقع در شمال قدس اشغالی شدند.

مقبره منتسب به یوسف علیه السلام در مجاورت اردوگاه بلاطه در شرق نابلس از مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان است. این مکان از سال ۱۹۶۷ عامل درگیری میان فلسطینی‌ها و شهرک‌نشینان بوده است. فلسطینی‌ها تأکید دارند که این مقبره، مکانی تاریخی اسلامی است نه مقبره یوسف نبی؛ که در اداره اوقاف ثبت شده و قبل از اشغالگری اسرائیل، مسجد بوده که قبر شیخی از شهر بلاطه البلد به نام «یوسف دویکات» در آن قرار دارد اما صهیونیست‌ها مدعی‌اند که استخوان‌های حضرت یوسف از مصر آورده شده و در این مکان دفن شده است.

بر اساس گزارش «قدس پرس»، «رافی پرتز» وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی و تعدادی از خاخام‌های صهیونیستی نیز در این موضوع با شهرک‌نشینان همراه شدند و همزمان با این ورود غیرقانونی، نظامیان رژیم صهیونیستی تدابیر شدید امنیتی برقرار کردند.

منطقه «الشرقیه» در هر نابلس شاهد درگیری‌های شدید میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی بود. نظامیان رژیم صهیونیستی و خودورهای زرهی آنها وارد منطقه «بلاطه البلد» در شرق نابلس شدند و با هدف حمایت از شهرک‌نشینان این منطقه را بستند.

نظامیان صهیونیستی از بالای پشت‌بام‌های منطقه، جوانان فلسطینی را با گلوله جنگی و پلاستیکی و گاز اشک‌آور هدف گرفتند.

فلسطینی‌ها ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر انتقال استخوان‌های یوسف نبی از مصر به این مکان را، وارونه جلوه دادن حقیقت می‌دانند که هدف آن سیطره رژیم صهیونیستی بر این منطقه به بهانه‌های دینی است.

ورود شهرک‌نشینان به مقبره منتسب به یوسف نبی، با حمایت امنیتی ارتش رژیم صهیونیستی و با هماهنگی با تشکیلات خودگردان صورت می‌گیرد؛ هماهنگی‌هایی که همواره مورد اعتراض گروه‌های مقاومت فلسطینی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها