جنایات جدید سعودی در یمن در پاسخ به طرحهای صلح

پنج‌شنبه 4 مهر 1398 - 22:31

گذشت زمان ثابت کرد که ائتلاف متجاوز سعودی در یمن صلح نمی خواهد بلکه به ریختن هر چه بیشتر خون غیرنظامیان یمنی اصرار دارد.

العالم – یمن

پس از اعلام طرح یمنیها درباره توقف حمله پهپادی به عربستان سعودی در ازای توقف حملات هوایی ائتلاف به کشورشان، جنگنده های سعودی اماراتی حملات هوایی و جنایاتشان علیه غیرنظامیان یمنی را افزایش دادند.

شبکه خبری العالم در برنامه "المشهد الیمنی" گزارشی تصویری درباره آخرین اوضاع کشور یمن پخش کرد.

در این گزارش آمده است که رژیم آل سعود در روزهای اخیر سه جنایت علیه غیرنظامیان یمنی مرتکب شد که در جریان آن دهها یمنی شهید و مجروح شدند.

در یکی از این جنایات یک خانواده یمنی که از جنگنده های آل سعود گریخته و در یک مسجد در بخش سفیان در استان عمران پناه گرفته بودند، به شهادت رسیدند.

دهها یمنی دیگر نیز بر اثر بمباران خانه هایشان در قعطبه در جنوب یمن به شهادت رسیدند.

اما آل سعود همسو با ریختن خون غیرنظامیان یمنی و بی توجهی به قوانین انسانی و مدنی، اقدام به دروغ پردازی و تحریف واقعیت نیز کرده است.

در چارچوب این دروغ پردازی، عادل جبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی گفت، نیروهای امارات متحده عربی از عدن عقب نشینی کرده اند که این عقب نشینی سبب سیطره شبه نظامیان شورای انتقالی به این شهر شده است.

مردم و طرفهای یمنی ضمن آنکه این سخن را به شدت محکوم شد کردند، تاکید نمودند که امارات متحده عربی و عربستان سعودی هر دو در کشتار مردم یمن و توطئه برای تجزیه و انهدام این کشور شریکند.

پربیننده ترین خبرها