آغاز تظاهرات گسترده در شهرهای مصر/ تشدید تدابیر امنیتی در بسیاری از نقاط + فیلم

آغاز تظاهرات گسترده در شهرهای مصر/ تشدید تدابیر امنیتی در بسیاری از نقاط + فیلم
جمعه 5 مهر 1398 - 16:10

مردم مصر با شعار «جمعه رهایی و انقلاب مردم» پس از اقامه نماز جمعه در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها آمدند.

العالم - مصر

تظاهرات ضد دولتی در شهرهای مصر در میان تدابیر شدید امنیتی و طبق دعوت قبلی آغاز شده و تاکنون تصاویر اعتراضات از شهرهای قنا، الاقصر و الجیزه منتشر شده است.

به نوشته الجزیره، از صبح امروز نیروهای امنیتی تمامی راههای منتهی به میدان التحریر قاهره به عنوان نماد انقلاب ۲۰۱۱ را مسدود کرده‌اند. همچنین ایستگاههای متروی «انور سادات»، «جمال عبدالناصر» و «احمد عرابی» در قاهره از ساعاتی پیش تعطیل شده و رفت و آمد در خیابان‌های قاهره به شدت کاهش یافته است.

عبدالفتاح السیسی صبح امروز در بدو ورود به قاهره در واکنش به دعوت به اعتراضات گسترده در مصر گفته بود که هیچ نگرانی بابت اعتراضات ندارد و اگر بخواهد میلیون‌ها نفر به طرفداری از وی به خیابان‌ها می‌آیند

مصر

در همین حال بسیاری از مغازه‌های مشرف به میادین بزرگ نیز به دستور نیروهای امنیتی تعطیل شده و با این حال اعتراضات پس از اقامه نماز جمعه از خیابان‌های کوچک آغاز شده است و اکنون جریان دارد.

به گفته مرکز غیردولتی حقوق اجتماعی و اقتصادی مصر از زمان اولین اعتراضات که روز جمعه گذشته در خیابان‌های قاهره و چند شهر دیگر به وقوع پیوست تا کنون نزدیک به ۲۰۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها