مجلس نمایندگان هم به لغو فرمان وضعیت اضطراری ترامپ در مرزهای جنوبی رأی داد

مجلس نمایندگان هم به لغو فرمان وضعیت اضطراری ترامپ در مرزهای جنوبی رأی داد
جمعه 5 مهر 1398 - 20:49

مجلس نمایندگان آمریکا جمعه به لغو فرمان ترامپ برای اعلام وضعیت اضطراری در مرزهای جنوبی آمریکا رأی مثبت داد.

العالم - آمریکا

پس از مجلس سنای آمریکا، مجلس نمایندگان هم امروز جمعه به لغو وضعیت اضطراری اعلام‌شده از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در مرزهای جنوبی این کشور رأی داد، اما انتظار می‌رود ترامپ مصوبه کنگره را وتو کند.

همه نمایندگان دموکرات به طرحی که خواستار لغو فرمان اضطراری ترامپ بود رأی موافق دادند. ۱۱ نماینده جمهوری‌خواه و یک نماینده مستقل که به تازگی جمهوری‌خواه شده با نمایندگان دموکرات برای تصویب این طرح همراهی کردند.

مجلس سنای آمریکا هم چهارشنبه با ۵۴ رأی موافق و ۴۱ رأی مخالف به لغو این فرمان رأی موافق داده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا چند ماه پیش با اعلام وضعیت اضطراری در مرزهای جنوبی آمریکا خواستار اختصاص بخشی از بودجه ارتش این کشور به پروژه ساخت دیوار حائل در مرز مکزیک شده بود.

با وجود این، رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند ترامپ احتمالاً این مصوبه دو مجلس کنگره را وتو خواهد کرد و قانونگذاران آمریکایی از حمایت دو سوم نمایندگان برای عبور از وتوی او برخوردار نیستند.

وزارت دفاع آمریکا ماه جاری اعلام کرد ۳.۶ میلیارد دلار از منابع مالی مربوط به پروژه‌های ساخت و ساز در این نهاد آمریکایی را به احداث دیوارهای حائل در مرز اختصاص خواهد داد.

ترامپ ماه فوریه، بعد از ناکامی در تأمین بودجه برای ساخت این دیوار حائل در مرز مکزیک از طریق کنگره اعلام وضعیت اضطراری کرد. او بر خلاف وعده‌های انتخاباتی‌اش نتوانست دولت مکزیک را به پرداخت بهای این دیوار مجبور کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها