پایان رای گیری و آغاز شمارش آرای انتخابات در افغانستان/ بیش از 109 کشته و زخمی در حملات به اهداف انتخاباتی افغانستان

پایان رای گیری و آغاز شمارش آرای انتخابات در افغانستان/ بیش از 109 کشته و زخمی در حملات به اهداف انتخاباتی افغانستان
شنبه 6 مهر 1398 - 17:34

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان از پایان موفقیت آمیز روند انتخابات در سراسر این کشور خبر داد و این رای گیری را موفق ترین انتخابات طی ۱۸ سال گذشته خواند. بر اساس برخی گزارش ها شمارش آرا در شعب اخذ رای در این کشور آغاز شده است.

العالم - آسیا

«حواعلم نورستانی» در کنفرانس مطبوعاتی در کابل گفت: پس از ساعت ۱۷ روند رای دهی با موفقیت به پایان رسید. وی گفت: ۹۸ درصد از ۴ هزار و ۵۰۰ مرکز در سراسر کشور برای رای دهندگان باز شده بود.
نورستانی افزود: ۹۹ درصد کارمندان کمیسیون راس ساعت هفت صبح سر کار حاضر شدند و در ۹۶ درصد مراکز رای دهی مواد انتخابات بصورت کامل رسیده بود.
خانم نورستانی گفت: در ۹۸ درصد مراکز ، دستگاه ثبت بیومتریک موجود بود که مورد استفاده قرار گرفته است و در ۹۹.۵ درصد مراکز نیروهای امنیتی روند انتخابات را به خوبی تأمین کردند.
وی در باره میزان مشارکت مردم اظهار نظر نکرد و گفت اطلاعات بیشتر را بزودی در اختیار رسانه ها قرار خواهد داد.
برخی منابع میزان مشارکت مردم را حدود دو میلیون نفر اعلام کرده اند که از سوی منابع رسمی تائید و یا رد نشده است. ۹ میلیون افغانستانی برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده بودند.
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ساعت هفت صبح امروز در سراسر این کشور آغاز شد. مشکلات در فهرست رای دهندگان، عدم کارکرد درست دستگاه بیومتریک در برخی مراکز، تأخیر در گشایش مراکز رای دهی از جمله چالش های مهم این انتخابات بود.
تهدیدهای طالبان مهمترین چالش انتخابات بود که با میزان مشارکت مردم مرتبط بود و هرچند حادثه بزرگی رخ نداد و نیروهای امنیتی امنیت انتخابات را تامین کردند.
با وجود آن در 13 استان افغانستان امروز هدف حملات راکتی و انواع انفجار قرار گرفت که بر اثر آن 9 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 100 نفر هم زخمی شدند

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها