نظرکده/

دیپلماسی ایرانی و یا فشارهای آمریکایی، کدام یک پیروز است؟

دیپلماسی ایرانی و یا فشارهای آمریکایی، کدام یک پیروز است؟
شنبه 6 مهر 1398 - 20:25

فشارهای روز افزون امریکا علیه ایران طی نشست های سازمان ملل به لطف دیپلماسی ایرانی با شکست مواجه شدند.

العالم ـ نظرکده

کارشناسان مسائل سیاسی بر این باورند که عقب نشینی امریکا از توافق هسته ای سبب شد تا موضعش در جامعه جهانی تضعیف گردد؛ از این رو ممکن است شاهد نشست جدیدی تحت نام 5 بعلاوه یک یا همان اروپا و چین و روسیه و ایران بعلاوه امریکا به جای 5 بعلاوه ایران باشیم.

کارشناسان سیاسی بر پیروزی ایران در بخش رسانه ای در نشستهای سازمان ملل تاکید می کنند. آنها می گویند که با خواندن مطبوعات اروپایی و المانی و فرانسوی و انگلیسی به نظر می رسد که اروپا از رویکرد ایران حمایت می کند و معتقد است که این امریکا است که بر سر ایجاد راه حل مانع تراشی می کند و این امر نوعی "تغییر در زبان مطبوعاتی و رسانه ای اروپا به شمار می آید".

کارشناسان سیاسی تاکید می کنند که مسئولان فرانسه و المان تلاش می کنند تا از لحاظ سیاسی طرف امریکایی را تحت فشار قرار دهند و این امر سبب شد تا بولتون و شماری از شاهین های دولت آمریکا استعفا دهند و این امر بیانگر پیروزی ایران در عرصه رسانه ای است و نیز بیانگر قدرت ایران در حفظ استقلال سیاسی خود است.

برخی اساتید دانشگاهی نیز بر این باورند که روحانی در دیدارهای خود در نیویورک راضی و خرسند به نظر می رسد، در حالی که ترامپ حتی در گرفتن عکس یادگاری با رییس جمهور ایران نیز ناکام ماند.

به نظر شما..

ایا امریکا در برابر فشارهای بین المللی برای بازگشت به توافق هسته ای تسلیم خواهد شد؟

یا اینکه آمریکا به فشارهای خود علیه ایران به رغم شکست تلاشهای سابق ادامه خواهد داد؟

آیا تداوم فشار علیه ایران به رغم موفقیت آن در تعامل با تحریم ها، سودی خواهد داشت؟

پربیننده ترین خبرها