بن سلمان نشسته بر روی اره انصارالله

بن سلمان نشسته بر روی اره انصارالله
شنبه 6 مهر 1398 - 20:47

ساعتی قبل سخنگوی ارتش مردمی یمن از انجام عملیات بزرگ انصارالله در نجران سعودی پرده برداشت که از 72 ساعت قبل اغاز شده است و در شمار بزرگترین عملیات انصارالله در طول چهار و نیم جنگ یمن عربستان قرار دارد.

العالم _ عربستان سعودی

صرف نظر از وسعت و حجم این عملیات که در اخبار و گزارش های متعدد طی چند ساعت بعد اعلام آن به مورد اشاره و تحلیل قرار گرفته است نکته مهم سکوت رسانه ها ومقامات سعودی در مقابل این حمله است.

اگر چه در عملیات های مشابه پهپادی و موشکی یمنی ها در خاک سعودی عربستان اغلب می کوشید تا آن ها را مشمول سانسور و البته "کوچک نمایی" قرار دهد اما سکوت سعودی در قبال این حمله حکایت از بزرگی واثر گذاری آن از یکسو و حیرانی مقامات سیاسی، نظامی و بلاخره شبکه های رسانه ای عربستان از دیگر سو دارد.

در عین حال به نظر می رسد این بار و برخلاف دفعات گذشته نظام سعودی در مواجهه با این حمله دچار سرگردانی جدی است. سعودی در این شرایط جدید به هیچ وجه نمی تواند این حمله را و وسعت و حجم بالای دستاوردهای ان را انکار کند چراکه چنانکه یحیی سریع خبر داده است در میان صدها اسیر سعودی تعدادی صاحب منصب نظامی هم به اسارت درآمده اند و هرگونه انکاری با رسانه ای شدن اعترافات این اسرا می تواند به بزرگترین رسوایی برای نظام سلمانی تبدیل شود در واقع این بار انصارالله بن سلمان و حکومت سلمانی را بر روی "اره ای" نشانده است که نه راه پس دارد و نه راه پیش.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها