بازداشت و شکنجه مجری عملیات رام‌الله 

بازداشت و شکنجه مجری عملیات رام‌الله 
يکشنبه 7 مهر 1398 - 14:08

رژیم صهیونیستی مجری عملیات رام‌الله را که حدود یک ماه پیش انجام شد، بازداشت کرد و سرتیم این گروه را تا حدی شکنجه کرده که با شکستگی‌های بسیار و بی‌هوش به بیمارستان منتقل شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

اول شهریورماه امسال (1398) بر اثر انفجار یک بمب‌ دست‌ساز در شهرک صهیونیستی «دولیب» واقع در غرب رام‌الله، یک صهیونیست کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی شنبه شب (دیشب) بازداشت عاملان این عملیات را علنی کرد و بر اساس جزئیاتی که «شین‌بت» اعلام کرده، مجریان علمیات مذکور چهار نفر از اعضای جنبش «الجبهه الشعبیه» (جبهه مردمی) بوده‌اند.

وبگاه «عرب 48» به نقل از کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: مسؤول اصلی این تیم «سامبر عربید» (44 ساله) از رام‌الله است که ازمقامات ارشد جبهه مردمی است، او بمب را حاضر و منفجر کرده است.

بر اساس ادعای شین‌بت دیگر افراد تیم مذکور «عبدالکریم شبلی» (25 ساله) از روستای کوبر رام‌الله، «یزن حسین مغماس» (25 ساله) و «نظام یوسف محمد» (21 ساله) هستند که همگی وابسته به جبهه مردمی بوده و در برنامه‌ریزی عملیات و ساختن بمب مشارکت داشته‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، سامر عبید که از چهارشنبه هفته پیش بازداشت شده بر اثر شکنجه شدید در مرکز بازجویی «مسکوبیه» با وضعیت خطرناکی به بیمارستان منتقل شده است.

وکیل موسسه «الضمیر» ویژه رسیدگی به امور اسرا اعلام کرد: الضمیر در حالی به بیمارستان منتقل شده که بیهوش بود و چند جای بدنش دچار شکستگی شده بود.

روزنامه هاآرتص در این باره گزارش داد، شین‌بت به «مجوزی قانونی» دست پیدا کرده که بر اساس آن اجازه داده روش بازجویی ویژه‌ای را در قبال العربید پیدا کند و همین باعث شکنجه شدید وی شده که در پی آن به بیمارستان «هداسا» در قدس اشغالی منتقل شده است.ب

فارس

پربیننده ترین خبرها