رایزنی‌های جابری‌انصاری با مقامات عراقی در آستانه راهپیمایی اربعین

رایزنی‌های جابری‌انصاری با مقامات عراقی در آستانه راهپیمایی اربعین
يکشنبه 7 مهر 1398 - 19:02

معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران در آستانه راهپیمایی میلیونی اربعین، در سفر به عراق با برخی از مقامات و شخصیت‌های سیاسی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

العالم _ ایران / سیاسی

«حسین جابری‌انصاری» معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که از روز پنجشنبه چهارم مهر ماه به منظور هماهنگی با مقامات جمهوری عراق درباره ترتیبات راهپیمایی میلیونی اربعین به عراق سفر کرده، پس از ملاقات و گفتگو با برخی مقامات عراقی در بصره، با تعدادی از مقامات و شخصیت‌های تأثیرگذار این کشور در بغداد دیدار و گفتگو کرد و قرار است در ادامه این سفر به کربلا و نجف هم برود.

او امروز (یکشنبه) هفتم مهر ماه با «نوری المالکی» نخست وزیر پیشین عراق دیدار و درباره روابط و همکاری‌های دو کشور و تحولات عراق، منطقه و جهان به گفتگو پرداخت و قبل از آن هم با «شیخ همام الحمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و «ابوحسن هادی العامری» نماینده مجلس و رئیس فراکسیون پارلمانی فتح دیدار کرده بود.

جابری‌انصاری دیروز شنبه نیز با «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق دیدار و درباره مناسبات و روند همکاری‌های دو کشور گفتگو کرد.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین با کارمندان سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز دیدار و گفتگو کرد و شنبه شب با سرلشکر «یاسین» الیاسری وزیر کشور عراق در بغداد ملاقات و درباره آخرین هماهنگی‌های اجرایی بین دو کشور در زمینه راهپیمایی بزرگ اربعین به گفتگو نشست.

دیدار با سرتیپ «علی المالکی» فرمانده پایانه مرزی شلمچه (در بخش عراق)، «اسعد العیدانی» استاندار بصره، «صباح البزونی» رئیس شورای استان بصره و «سید علی السید عبدالحکیم الصافی» از علمای برجسته بصره از برنامه‌های دیدارهای جابری‌انصاری در بصره و در اولین مقصد این سفر بود. وی قبل از آن هم از پایانه مرزی شلمچه و عملیات عمرانی جاری در این منطقه بازدید کرده بود.

پربیننده ترین خبرها