علمای یمن: عملیات "نصر من الله" سیلی محکمی بر ائتلاف سعودی بود

علمای یمن: عملیات
دوشنبه 8 مهر 1398 - 18:56

"انجمن علمای یمن" روز دوشنبه عملیات اخیر انصارالله موسوم به "نصر من الله" را سیلی محکمی به ائتلاف سعودی عنوان کرد و به "مزدوران فریب خورده" در این ائتلاف توصیه کرد که هر چه سریعتر به کشورهایشان بازگردند.

العالم ـ یمن

به گزارش شبکه خبری "المسیره" وابسته به انصارالله، انجمن علمای یمن همچنین به دولت های سعودی و امارات و حامیان آنها توصیه کرد که طرح آتش بس پیشنهادی اخیر انصارالله را که اخیرا از سوی "مهدی المشاط" رئیس شورای انقلاب یمن ارائه شد، بپذیرند.

علمای یمنی با انتقاد از موضع متجاوزان به یمن تاکید کردند که غرور و خودخواهی تنها آنها را به مهلکه و شکستی سهمگین هدایت خواهد کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز ۲۹ شهریور گفته بود: حملات پهپادی و موشکی به عربستان را به صورت مشروط متوقف می کنیم و امیدواریم که این اقدام با پاسخ (مثبت) ائتلاف سعودی همراه باشد.

تاکنون سعودی ها به این پیشنهاد پاسخی نداده اند.

انجمن علمای یمن نحوه برخورد نیروهای انصار الله را با اسیران جنگی ستود و آن را یک پیروزی اخلاقی و انسانی توصیف کرد.

علمای یمن اعلام کردند که عملیات بزرگ انصارالله رسوایی بزرگی برای مزدوران و ائتلاف است.

انجمن یاد شده تاکید کرد که اگر تجاوز به یمن و محاصره آن ادامه یابد از رهبران انقلابی و ارتش خواهد خواست تا با همه وسایل و امکانات در دسترس و قانونی به حملات دشمن پاسخ دهند.

"یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز شنبه از اجرای عملیات بزرگ موسوم به "نصر من الله" نیروهای انصارالله علیه ائتلاف متجاوزان به یمن در نجران عربستان پرده برداشت.

به گزارش ایرنا، در جریان این عملیات که بزرگترین عملیات انصارالله علیه ائتلاف سعودی عنوان شده، ۳ هزار مزدور ائتلاف سعودی به اسارت درآمدند.

این در حالی است که انصار الله امروز در اقدامی یکجانبه امروز ۲۹۰ اسیر جنگی را در راستای توافق تبادل اسرا آزاد کرد.

پربیننده ترین خبرها