کارشناسان صهیونیست: حمله به غزه، آینده ای خونین را برای اسرائیل رقم می زند

کارشناسان صهیونیست: حمله به غزه، آینده ای خونین را برای اسرائیل رقم می زند
دوشنبه 8 مهر 1398 - 21:54

کارشناسان نظامی صهیونیست نسبت به پیامدهای هرگونه حمله نظامی به نوار غزه هشدار دادند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فلسطینی "سما" فرمانده گردان جنوبی تیپ غزه در ارتش رژیم صهیونیستی گفت: تمام تلاش ها بر جلوگیری از هرگونه درگیری بزرگ با غزه متمرکز است.

ژنرال لیرون باتیتو در گفت و گو با پایگاه خبری "ویللا" افزود: این گردان مهم ترین ابزار فرماندهی منطقه جنوبی ارتش اسرائیل است زیرا با منطقه روبرو است که ممکن است در هر لحظه آتش بگیرد.

وی اضافه کرد: با شبکه گسترده ای از تونل های ده ها متری در زیر زمین و تلاش های پایان ناپذیر حماس برای دستیابی به تجهیزات نظامی قاچاق شده از لیبی از طریق صحرای سینا روبرو هستیم.

باتیتو گفت: از زمان عقب نشینی اسرائیل از غزه در سال ۲۰۰۵، خطرات امنیتی افزایش یافته است بویژه اینکه ممکن است ده ها رزمنده فلسطینی ناگهان از یکی از تونل ها خارج شوند و سربازان را بربایند.

وی بیان کرد: با وجود چنین خطراتی، اعضای گردان جنوبی باید اعصابی آهنین داشته باشند.

"ایتان کلینسکی" نویسنده اسرائیلی نیز نوشت: علی رغم اینکه شهرک نشین های اطراف غزه حق دارند در امنیت زندگی کنند، کسانی که خواستار حمله به غزه هستند، ارتش و نظامیان را وارد یک قمار می کنند.

به گزارش ایرنا، وی در مقاله ای در پایگاه "نیوز ون" افزود: کسانی که برای جنگ با غزه هیجان دارند باید از تاریخ درس بگیرند.

کلینسکی اضافه کرد: آن ها نباید این موضوع را باور کنند که جنگ با غزه اجتناب ناپذیر است و فقط با حمله به غزه می توان امنیت اسرائیل را تامین کرد.

وی گفت: سیاستمداران جنگ طلب در حکومت و میان مخالفان طرفدارانی دارند ولی آن ها باید هزینه هایی که اسرائیل در جنگ های گذشته متحمل شده را به یاد آورند.

کلینسکی افزود: اینکه شهرک نشین های اطراف نوار غزه حق دارند در امنیت زندگی کنند نباید ما را اسیر فرضیه نجات بخش بودن جنگ با غزه کند زیرا هرگونه حل و فصل نظامی، آینده ای خونین و نتایج ویرانگری را نصیب اسرائیل خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها