روزنامه سوری:

سوریه، ایران و روسیه در دیرالزور رزمایش مشترک برگزار کردند

سوریه، ایران و روسیه در دیرالزور رزمایش مشترک برگزار کردند
چهارشنبه 10 مهر 1398 - 12:49

یک روزنامه سوری از رزمایش مشترک تهران، دمشق و مسکو در شرق سوریه خبر داد و آن را پیامی خطاب به آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آن قلمداد کرد.

العالم - ایران

منابع خبری از برگزاری رزمایش مشترک بین نیروهای جمهوری اسلامی ایران، سوریه و روسیه در شرق سوریه خبر دادند.

روزنامه «الوطن» سوریه با اعلام این خبر، گزارش داد که این رزمایش، «می‌تواند پیامی از سوی دمشق و همپیمانانش به آمریکای اشغالگر و ابزار آن یعنی شبه‌نظامیان کُرد جدایی‌طلب آن باشد مبنی بر اینکه وضعیت شرق فرات، مانند گذشته باقی نخواهد ماند».

الوطن اعلام کرد که این رزمایش در غرب استان دیرالزور (شرق سوریه) برگزار شد که شامل حملات هوایی و شلیک موشک بوده است.

برخی از منابع خبری معارض از جمله «المرکز الإعلامی بدیر الزور» (مرکز اطلاع‌رسانی دیرالزور) اعلام کرد که این رزمایش در غرب رود فرات برگزار شد و شامل شلیک موشک در غرب دیرالزور بود.
این روزنامه سوری در ادامه افزود، این تحولات، با نشانه‌هایی از بسته شدن پرونده استان ادلب (شمال غرب سوریه) مقارن شده است و نشان می‌دهد که دامنه تنش، به صورت تدریجی به مناطق شمالی و شمال شرق دیرالزور کشیده خواهد شد.

الوطن با اشاره به «تحریک ابزارهای وابسته به آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد... برای حمله به مقرهای ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش» در مناطق مذکور، تأکید کرد، همزمان با این رزمایش، مناطق تحت تصرف شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» شاهد تظاهرات و خشم مردمی و اعتراض به حضور غیر قانونی آنان در این مناطق است.

مردم مناطق تحت تصرف نیروهای دموکراتیک از مدتهاست که دست به برگزاری تظاهرات و اعتراض می‌زنند و خواستار اخراج نظامیان تروریست آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد و بازگشت ارتش سوریه به این مناطق هستند.

پایگاه خبری معارض «دیرالزور-24» اما اعلام کرد که این برای نخستین بار است که ارتش سوریه با نیروهای روسیه و ایران در استان دیرالزور، رزمایش برگزار می‌کنند.

این پایگاه خبر داد که رزمایش‌های مذکور، چند روز طول خواهد کشید و در مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در غرب دیرالزور برگزار خواهد شد.
این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که دمشق بارها تأکید کرده است شمال و شمال شق سوریه که تحت تصرف شبه‌نظامیان کُرد قرار دارد، بازپس گرفته خواهد شد؛ یا با عملیات نظامی یا مصالحه.

فارس

پربیننده ترین خبرها