ریزش پل در تایوان، 5 نفر را به کام مرگ کشاند+ فیلم

چهارشنبه 10 مهر 1398 - 15:00

در پی فروریختن یک پل در «تایوان» و سقوط آن بر روی قایق‌های ماهیگیری، دستکم جسد پنج نفر تاکنون پیدا شده است و 12 نفر نیز زخمی شدند.

العالم - آسیا

روز گذشته (سه‌شنبه) به طور ناگهانی، یک پل در تایوان بر روی سه قایق ماهیگیری فروریخت و در پی عملیات تیم نجات، تاکنون جسد پنج نفر از سرنشینان قایق پیدا شده است و هیچ خبری از فرد ششم نیست.

بنا به گزارش وبگاه «ام اس ان»، سازمان آتش‌نشانی ملی تایوان اعلام کرد که قربانیان این حادثه از کارگران ماهیگیری اندونزی و فیلیپین بودند که اجساد آنها اواخر روز سه‌شنبه و اوایل روز چهارشنبه در آب و در نزدیکی دو قایقی که حادثه فروریختن پل آسیب دید، پیدا شده است.

بنا به گفته «لین چیا لانگ» وزیر حمل و نقل تایوان، عملیات جستجو و نجات همچنان ادامه دارد و شواهد برای انجام تحقیقات در حال جمع‌آوری است.

وزارت کار فیلیپین تأیید کرد که دو تن از اتباع این کشور در حادثه سقوط پل در تایوان جان خود را از دست داده‌اند و یک نفر دیگر از آنها همچنان ناپدید است و پنج نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

تصاویر غم‌انگیز شبکه «سی سی تی وی» از این حادثه نشان می‌دهد که پل تک طاق با طول 140 متر اوایل روز سه‌شنبه صبح به وقت محلی در «نانفانگائو» ساحل شرقی تایوان سقوط می‌کند.

در کلیپ ویدئویی پخش شده از این حادثه، یک کابل عمودی در مرکز طاق فولادی پل به طور ناگهانی از وسط به دو نیم می‌شود و پل به داخل آب سقوط می‌کند و بر روی سه قایق ماهیگیری فرومی ریزد.

طبق این گزارش، در پی این حادثه، 12 نفر از جمله 6 شهروند فیلیپینی و سه کارگر ماهیگیری اندونزیایی و راننده تایوانی یک مخزن بنزین و دو تن از کارکنان گاردساحلی زخمی شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تانکر بنزین در این حادثه آتش گرفت و در نتیجه آن دود غلیظی به هوا برخاست.

پیش از این حوادث جدی مرتبط با سقوط پل در تایوان اغلب با وقوع توفان ارتباط داشته است به طوریکه در سال 2009، دو پل به شدت در توفان «موراکوت» آسیب دید و در نتیجه آن بیش از 400 نفر جان خود را از دست دادند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها