ادامه نقض حریم هوایی لبنان از سوی رژیم صهیونیستی/ راه حل نبیه بری برای حل بحران

ادامه نقض حریم هوایی لبنان از سوی رژیم صهیونیستی/ راه حل نبیه بری برای حل بحران
پنج‌شنبه 11 مهر 1398 - 12:24

رئیس پارلمان لبنان دیروز طی نشستی با نمایندگان مجلس این کشور با تاکید بر ضرورت حل اختلافات در اصلاحات اقتصادی خواستار اجرای هرچه سریع‌تر این اصلاحات شد.

العالم - لبنان

نبیه‌ بری رئیس پارلمان لبنان در نشستی در روز چهارشنبه در دومین دفتر ریاست جمهوری در عین التینه اظهار داشت که ریاست پارلمان اعتقاد دارد که حاکمیت ساختاری و قانون‌گذاری و نظارتی بر عهده پارلمان است.

وی خاطرنشان کرد که این مناسب‌ترین راه برای نجات کشور است به ویژه که حاضران در نشست بعبدا با 22 بند از 49 بند موافقت کردند.

وی با سوال از نمایندگان مجلس درباره از سرگیری اختلافات و بحث درباره اصلاحات اقتصادی٫ مجددا خواستار ضرورت فعال‌سازی هیئت اضطراری اقتصادی به منظور رفع این مسئله شد.

بری در ادامه به موضوع بحث درباره بودجه اشاره کرد که به نظر می‌رسد طبق اظهارات وزیر مالی٬ این مسئله بیش از نیمی از وقت جلسه را نمی گیرد.

رئیس پارلمان لبنان در این‌جلسه٬ در خصوص چندین موضوع از جمله برق بحث و تبادل نظر کرد که البته همه این موضوعات در نشست بعبدا مورد توافق قرار گرفته بودند.

بری با ابراز تعجب از تاخیر اجرای پروژه‌های توافق‌شده به‌ویژه اینکه همه طرف‌های حاضر موافق آن بودند و نیز تاخیر در فعال‌سازی سازمان تنظیم‌ مقررات نفتی که کار آن به دلیل اختلاف در اصلاحات٬متوقف شده٬ تاکید کرد که رسیدگی به این موضوع ضروری است.

نبیه‌بری به نمایندگان اعلام کرد که در پانزدهم ماه جاری جلسه‌ای به منظور انتخاب دبیر پارلمان مطابق با احکام قانون اساسی برگزار خواهد شد.

بری در خلال این نشست با نمایندگان به مضمون ماده 103 از اسا‌س‌نامه پارلمان اشاره کرد که مربوط به حق نخست‌وزیر در تجدید نظر یا قانون‌گذاری است.

کمیته حمایت از مقاومت فلسطین جلسه‌ای به ریاست حاج حسن حب‌الله مسئول روابط با گروه‌های فلسطین در حزب‌الله٬ برگزار کرد. شرکت‌کنندگان در این نشست درباره آخرین تحولات سیاسی مربوط به مسئله فلسطین و اتفاقاتی که در منطقه عربی به‌ویژه در لبنان و فلسطین در حال جریان است صحبت کردند.

حاضران در این جلسه بر اهمیت مقابله با پروژه‌های صهیونیستی-آمریکایی موسوم به معامله قرن که هدف آن حذف مقامت فلسطین و درواقع محاصره محور مقاومت منطقه است که تا هدف گرفتن مقاومت اسلامی لبنان به رهبری حزب‌الله تحت عنوان تحریم‌های اقتصادی و قراردادن شخصیت‌ها و موسسات مربوط به آن در جمع تروریست‌ها٬ به ویژه با شکست پروژه‌های آمریکا در سوریه و عراق و یمن و نیز شکست انواع فشارها و محاصره‌ها ضد جمهوری اسلامی ایران پیش می‌رود.

شرکت ‌کنندگان در نشست مذکور همچنین یاد قهرمانان عملیاتی که مقاومت فلسطین در کرانه باختری ترتیب داد را زنده نگه داشته و بر ادامه مقاومت ملت فلسطین در راستای اخراج اشغالگران از سرزمین خود تاکید کردند.

حاضران در این نشست همچنین از راهپیمایی های مستمر بازگشت در نوارغزه و نیز انتفاضه مقدس ملت فلسطین و دفاع از مسجدالاقصی حمایت و استقبال کردند.

این شرکت‌کنندگان در ادامه بر عادلانه بودن مطالبات آوارگان فلسطینی در لبنان و نیز توقف و پایان دادن به اقدامات وزارت کاراین کشور در مقابله با کارگران فلسطینی تاکید کردند. آنها گفتند که این امر تنها با صدور قوانین مناسب و احکام اجرایی برای حمایت و محافظت از حقوق فلسطینیان و اینکه آنها را به عنوان یک مهاجر و یا خارجی در نظر نگیرند٬ قابل حل است.

حاضران در ادامه تصریح کردند که این مسئله باید با ادامه هماهنگی کمیته گفتگوی لبنان و فلسطین به منظور تکمیل پرونده حقوق مدنی و اجتماعی و انسانی و اقتصادی فلسطینیان مقیم لبنان و نیز فراهم آوردن یک زندگی شرافتمندانه برای آنها محقق شود.

ادامه نقض حریم هوایی لبنان از سوی رژیم صهیونیستی

یک هواپیمای جاسوسی صهیونیستی دیروز ساعت 5:50 دقیقه از طریق ورود به منطقه ناقوره٬ به آسمان لبنان تجاوز کرد و یک پرواز دایره‌ای در مناطق بیروت و اطراف آن و بعبدا و عالیه انجام داد٬ سپس ساعت 11:00 این منطقه را ترک کرد.

ساعت 9:40 دقیقه نیز یک هواپیمای جاسوسی دیگر که متعلق به رژیم صهیونیستی بود وارد منطقه کفرکلا شده و پروازی دایره‌ای در آسمان بیروت و مناطق اطراف آن انجام داده و سپس ساعت 16:05 دقیقه از منطقه ناقوره خارج شد.

همچنین هواپیمای جاسوسی دیگری نیز در ساعت 9:45 دقیقه با ورود به منطقه ناقوره به آسمان لبنان تجاوز و پروازی دایره‌ای در مناطق بقاع غربی و شوف ترتیب داد و در نهایت ساعت 12:50 دقیقه از منطقه کفرکلا خارج شد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها