آغاز مرحله ششم عملیات «اراده پیروزی» در عراق با حضور الحشد الشعبی

آغاز مرحله ششم عملیات «اراده پیروزی» در عراق با حضور الحشد الشعبی
يکشنبه 14 مهر 1398 - 14:25

نیروهای الحشد الشعبی، ارتش، پلیس فدرال و نیروهای اطلاعاتی عراق ششمین مرحله از عملیات اراده پیروزی برای ریشه‌کنی تروریسم در عراق را آغاز کردند.

العالم _ عراق

مرکز اطلاع رسانی دستگاه امنیتی عراق روز یکشنبه از آغاز مرحله ششم از عملیات «ارادة النصر» (اراده پیروزی) در استان‌های صلاح الدین، الجزیرة ، الانبار و کرکوک این کشور خبر داد.

این گروه در بیانیه‌ای مطبوعاتی به نقل از «عبدالامیر رشید یار الله»، جانشین فرمانده عملیات مشترک عراق آورده است: به فرمان عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و زیر نظر فرمانده عملیات مشترک مرحله ششم از عملیات اراده پیروزی سحرگاه امروز ششم اکتبر 2019 آغاز شد.

به گزارش وبگاه خبری الغد پرس، این بیانیه هدف از عملیات را جستجو، پاکسازی و نابودی مخفیگاه‌های تروریست‌ها و خشکاندن منابع تروریسم، دستگیری افراد تحت تعقیب قضایی و تامین ثبات و امنیت در استان‌های صلاح الدین، الجزیره، الانبار و کرکوک اعلام کرد.

در این عملیات‌ یگان‌هایی از نیروهای الحشد الشعبی، نیروهای عشایر، پلیس فدرال و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی عراق با ارتش مشارکت می‌کنند.

مرحله نخست عملیات اراده پیروزی ۱۶ تیر ماه گذشته برای پاکسازی مناطق مشترک میان سه استان صلاح الدین، نینوی و الانبار تا مرز عراق با سوریه آغاز شد.

مرحله دوم این عملیات نیز ۲۹ تیر ماه گذشته با دستور فرمانده کل نیروهای مسلح و نظارت فرماندهی عملیات مشترک، کلید خورد. افزایش امنیت و ثبات در مناطق شمالی بغداد و مناطق اطراف آن در استان‌های دیاله، صلاح الدین و الانبار هدف این عملیات بود.

مرحله سوم نیز ۱۴ مرداد ماه گذشته آغاز گردید. هدف از این مرحله، پاکسازی و تفتیش مناطق شمالی شهرهای «جلولاء» و «المقدادیه» در استان دیاله و جنوب استان «نینوی» (شمال عراق) بود.

مرحله چهارم اراده پیروزی هم دوم شهریور ماه آغاز شد. در این عملیات تمامی بیابان وسیع الانبار و برخی مناطق مشخص شده دیگر، از بقایای تروریست‌های داعش پاکسازی شد.

مرحله پنجم از این عملیات هم بیست و پنجم شهریور ماه در مناطق شمال استان کربلا و جنوب الانبار انجام شد.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق عملیات اراده پیروزی را دو سال پس از پیروزی در برابر داعش، پراهمیت خوانده و تاکید کرده است که اهمیت این عملیات در تداوم و تقویت روابط بین نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی و هماهنگی بین آنهاست؛ گذشته از هماهنگی بین نیروهای امنیتی و شهروندان که در واقع سنگ بنای تمامی موفقیت‌های امنیتی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها