الحشد الشعبی: اجازه نمی دهیم با جان فرزندانمان بازی کنند/ می دانیم چه کسانی پشت تظاهرات مشکوک در عراق هستند/ پاسخ کوبنده ای به دشمنان خواهیم داد

الحشد الشعبی: اجازه نمی دهیم با جان فرزندانمان بازی کنند/ می دانیم چه کسانی پشت تظاهرات مشکوک در عراق هستند/ پاسخ کوبنده ای به دشمنان خواهیم داد
دوشنبه 15 مهر 1398 - 11:30

رئیس شورای الحشد الشعبی عراق با تاکید بر این که اجازه نمی دهیم کسی با جان فرزندانمان بازی کند، از پشت پرده تظاهرات مشکوک عراق سخن گفت و این که نیروهای مردمی پاسخ کوبنده ای به دشمان خواهد داد.

العالم ـ عراق

فالح الفیاض رئیس شورای الحشد الشعبی و مشاور امنیت ملی عراق در کنفرانس مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران با اشاره به تظاهرات مشکوک در کشورش خاطرنشان کرد که پاسخ ما به دشمنان کوبنده و قوی خواهد بود.

وی گفت: عراق پیش از این هم تظاهرات زیادی به خود دیده اما در هیچ یک از آنها این همه خون ریخته نشده است. این تظاهرات مشکوک است و ما می دانیم چه کسانی در آن دست دارند.

رئیس شورای حشد الشعبی افزود: پاسخ محکمی برای دشمنان خواهیم داشت و درعین حال برای اصلاحات نیز تلاش می کنیم.

الفیاض تاکید براین که اجازه نمی دهیم کسی با جان فرزندانمان بازی کند، گفت: از قانون اساسی و دولت و نخست وزیر - هر که باشد ـ دفاع می کنیم.

وی افزود: روزهای آینده عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق، برنامه اصلاحی خود را بر اسا بیانیه مراجع ارائه خواهد کرد.

الفیاض خاطرنشان کرد، اگر دولت نباشد امنیت هم نیست. هر راه حلی فقط در چارچوب وجود دولت امکان پذیر است، دولت و در رأس آن نخست وزیر وظایف خود را به طور جدی انجام می دهند.

وی با بیان این که هر کسی برای کشور بد بخواهد به سختی مجازات می شود، افزود: وقتی که صحبت از دولت نجات است معلوم می شود که این تظاهرات با نقشه به راه افتاده است.

الفیاض گفت:مشکلات واقعی داریم و همین مستلزم تلاش برای اصلاح است. در روند سیاسی کشور نقاط ضعف و مشکلاتی هست که باید برطرف شوند.

وی با بیان این که توطئه ها متوقف نمی شوند، افزود: وظیفه ما حفظ وحدت و همدلی است و بی تردید باید از نتایج زحتممان دفاع کنیم. سکوت در زمان بحران چیزی را ثابت نمی کند.

پربیننده ترین خبرها