نخست‌وزیر اردن: آماده افزایش همکاری‌ها با قطر هستیم

نخست‌وزیر اردن: آماده افزایش همکاری‌ها با قطر هستیم
دوشنبه 15 مهر 1398 - 18:47

هیأت قطری به ریاست رئیس دیوان محاسبات این کشور در سفری به اردن با نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد.

العالم - اردن

«بندر بن محمد بن سعود آل ثانی» رئیس دیوان محاسبات قطر و هیأت همراه او امروز دوشنبه با «عمر الرزاز» نخست‌وزیر اردن دیدار کرد.

الرزاز در این دیدار که در حضور «سامی الداوود» وزیر مشاور در امور نخست‌وزیری و «عبد خرابشه» رئیس دیوان محاسبات اردن برگزار شد، بر علاقه‌مندی این کشور برای تقویت روابط با قطر در زمینه‌های مختلف به منظور خدمت به منافع دو کشور و دو ملت تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت اردن آماده تقویت زمینه‌ها و فرصت‌های همکاری با قطر است، بر اهمیت استفاده از تجربیات مشترک در زمینه فعالیت دستگاه‌های نظارتی تأکید کرد.

وی اشاره کرد که دولت اردن علاقه‌مند به تقویت استقلال دیوان محاسبات کشور به منظور انجام مأموریت‌های خود مبنی بر نظارت ،حفظ بیت‌المال و توسعه زمینه‌های فعالیت آن است به گونه‌ای که نظارت اداری را شامل شود.

طبق گزارش خبرگزاری اردن(پترا)، رئیس دیوان محاسبات قطر نیز گفت که کشورش تمایل دارد تفاهمی بین دیوان‌‌‌های محاسبات دو کشور به منظور تقویت همکاری مشترک و تبادل تجربیات در خصوص نظارت مالی، ارزیابی عملکرد، مدیریت نقاط خطر و تحلیل داده‌ها، حاصل شود.

با وجود گذشت دو سال از قطع ارتباط دیپلماتیک چهار کشور عربی (عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر) با قطر اما اردن بر خلاف خواسته عربستان و امارات روابط خود با دوحه را بهبود بخشیده و اخیرا سفرای دو کشور + نیز فعالیت خود را ازسر گرفتند، امری که ناظران سیاسی آن را فاصله گرفتن اردن از سیاست‌های منطقه‌ای عربستان سعودی می‌دانند.

فارس

پربیننده ترین خبرها