هشدار گوترش درباره خالی شدن خزانه سازمان ملل

هشدار گوترش درباره خالی شدن خزانه سازمان ملل
سه شنبه 16 مهر 1398 - 09:00

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد دوشنبه شب هشدار داد این سازمان با کسری بودجه 230 میلیون دلاری روبروست و احتمال دارد تا اواخر اکتبر خزانه مالی این سازمان خالی شود.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل , گوترش در نامه ای خطاب به 37 هزار کارمند این سازمان در مقر دبیرخانه سازمان ملل که نسخه ای از آن در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته است نوشت به منظور تضمین پرداخت حقوق و حق الزحمه آنها یک رشته تدابیر اضافی وپیشگیرانه اتخاذ کرده است .

در این نامه آمده است : کشورهای عضو سازمان ملل تنها 70 درصد از کل مبلغ مورد نیاز برای عملیات منظم بودجه را در سال 2019 پرداخت کرده اند. این به معنای مواجه شدن با کسری بودجه 230 میلیون دلاری در پایان ماه سپتامبر است . ما با خطر خالی شدن ذخایر نقدینگی پشتیبان خود تا پایان این ماه روبرو هستیم .

گوترش اعلام کرد برای صرفه جویی و کاهش هزینه ها , برگزاری کنفرانس ها و نشست ها را به تعویق انداخته است و ضمن کاهش سطح خدمات رسانی , سفرهای رسمی را فقط به فعالیت های مهم و اساسی محدود کرده از اتخاذ برخی تدابیر به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی خبر داده است.

یک مقام سازمان ملل که نخواست نامش فاش شود نیز اعلام کرد گوترش اوایل امسال از برخی کشورهای عضو سازمان ملل خواسته بود تا به منظور جلوگیری از بروز مشکلات مالی , به تعهدات خود در قبال این سازمان عمل کنند ولی آنها از انجام این کار خودداری کردند.
گوترش تصریح کرد : مسئولیت نهایی سلامت مالی ما بر عهده کشورهای عضو است.

بدون احتساب پولی که سازمان ملل بابت عملیات صلح بانی می پردازد , بودجه عملیاتی سازمان ملل برای سال 2018- 2019 حدود 5 میلیارد و 400 میلیون دلار برآورد می شود که آمریکا 22 درصدآن را تامین می کند.

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها