عبدالمهدی در جمع سران عشایر:

وضعیت عراق به حالت عادی بازگشته است

وضعیت عراق به حالت عادی بازگشته است
سه شنبه 16 مهر 1398 - 16:43

نخست وزیر عراق که پذیرای شماری از رؤسای عشایر و افراد سرشناس استان‌های مختلف این کشور بود، تأکید کرد که وضعیت عراق در حال بازگشت به وضعیت عادی است.

العالم - عراق

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق امروز سه‌شنبه میزبان شماری از رؤسای عشایر و افراد سرشناس استان‌های مختلف عراق بود.

دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد که این دیدار، در چارچوب دیدارهای مستمر با اقشار اجتماعی، نهادهای جامعه مدنی، دانشگاهیان و تحلیلگران سیاسی است.

به گزارش این دفتر، هدف از این دیدار، بحث و بررسی وضعیت عراق، مطالبات قانونی تظاهرات‌کنندگان و راه‌های ارائه راهکار و تصمیمات لازم در این خصوص است.

عبدالمهدی در این دیدار تأکید کرد که «مرجعیت دینی و عشایر عراق، دو رکن اصلی تمامی رخدادهایی هستند که تاریخ عراق به خود دیده است».

وی تصریح کرد که فرزندان عشایر در میان جامعه و بین شهروندان زندگی می‌کنند و می‌توانند به ارائه پیشنهادات و راهکارهایی کمک کنند که بیانگر مطالبات عموم شهروندان و تظاهرات‌کنندگان است.

نخست وزیر عراق تصریح کرد که وضعیت عراق به حالت عادی بازگشته و دولت نیز تصمیمات اولیه را برای پاسخگویی به مطالبات مشروع تظاهرات‌کنندگان اتخاذ کرده است.

عبدالمهدی همچنین خاطر نشان کرد در جلسات دولت، تصمیمات دیگری نیز برای بهبود وضعیت، اتخاذ خواهد شد.

نخست وزیر عراق همچنین پیشنهادات و مطالبات سرشناسان و شخصیت‌های برجسته عشایر را شنید و مایحتاج شهروندان و تظاهرات‌کنندگان را بررسی کرد.

تظاهرات در شهرهای جنوبی عراق از سوم مهر ماه آغاز شد. بخشی از این تظاهرات در اعتراض به وضعیت معیشتی بود و بخش دیگر، تحت هدایت ایادی خارجی. این تظاهرات تقریبا در بیشتر این شهرها، فروکش کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها