بررسی آخرین تحولات منطقه در دیدار سفیر ایران با نیچروان بارزانی در عراق

بررسی آخرین تحولات منطقه در دیدار سفیر ایران با نیچروان بارزانی در عراق
سه شنبه 16 مهر 1398 - 22:32

رئیس منطقه کردستان عراق و سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق طی نشستی در زمینه روابط دوجانبه و آخرین تحولات جاری منطقه به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

العالم - ایران/ سیاسی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق روز سه‌شنبه در اربیل با رئیس منطقه کردستان دیدار کرد و طرفین در این ملاقات به بررسی روابط دوجانبه و مسائل روز منطقه پرداختند.

به نوشته وبگاه «حکومت کردستان عراق » در دیدار بین «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق با «ایرج مسجدی» سفیر ایران در عراق، دو طرف در مورد روابط ایران با عراق و اقلیم کردستان و موضوعات مهم بین اربیل و بغداد به گفت‌و‌گو پرداختند.

به نوشته وبگاه دولت منطقه‌ای کردستان عراق، نیچروان بارزانی و سفیر ایران در عراق در این دیدار در مورد اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و طیف وسیعی از موضوعات دیگر مرتبط با تحولات منطقه به رایزنی پرداختند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اخیرا در یک مصاحبه اعلام کرد که تهران از تقویت روابط دولت مرکزی عراق با دولت منطقه کردستان این کشور حمایت می‌کند.

رئیس منطقه کردستان عراق نیز چندی قبل در پیامی به کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد که در «تالار مولوی» دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت که ایران مایه افتخار کردهای عراق است.

فارس

پربیننده ترین خبرها