مشاور اردوغان پشت پرده عملیات ترکیه علیه سوریه را فاش کرد

مشاور اردوغان پشت پرده عملیات ترکیه علیه سوریه را فاش کرد
پنج‌شنبه 18 مهر 1398 - 17:29

درحالی که رییس جمهوری آمریکا در موضع گیری های رسمی همواره مخالفت خود را با حمله ترکیه به سوریه اعلام و این کشور را به ظاهر تهدید به نابودی اقتصادی کرده است، اما مشاور اردوغان آن روی سکه بازی ترامپ را فاش و اعلام کرده که آنکارا و واشنگتن درباره ماهیت حمله به مناطق شمالی سوریه در غالب عملیاتی موسوم به "چشمه صلح" توافق کرده اند.

العالم ـ ترکیه

"گلنار اِبِت" با بیان این مطلب به شبکه خبری " سی. ‌ان. ان" عربی افزود: "دونالد ترامپ" رییس جمهور آمریکا و "رجب طیب اردوغان" رییس جمهور ترکیه، ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) برای بررسی جزئیات بیشتر این موضوع به بحث و گفت و گو خواهند نشست و یکی از این جزئیات بررسی سرنوشت گروه تروریستی "داعش" و مسؤولیت‌های جامعه جهانی است.

وی تاکید کرد: آنکارا و واشنگتن توافق دارند که این گروهای مسلح خارجی از اروپا هستند و باید به کشورهای خود بازگردند و چند ماه پیش از آغاز این عملیات نیز، با برخی مسؤولان آمریکایی درباره مدیریت عناصر بازداشتی داعش مذاکراتی انجام شد که این موضوع نیز در دیدار آینده خود بررسی خواهند شد و باید به توافق روشنی درباره آن رسید.

ابت ادامه داد فزود: دقیقا نمی‌دانم منظور ترامپ از برخی توییت‌هایش چیست اما فکر می‌کنم او نیز با اینکه می‌داند هدف این عملیات چیست اما از حد و مرز آن نگران است و با وجود تمامی صحبت های اخیر خود در حمایت از ترکیه و این عملیات و بازگرداندن سربازان آمریکایی اما فکر می‌کنم این یک سیاست بزرگ به ویژه در عرصه داخلی است.

رییس جمهوری آمریکا دیروز (چهارشنبه) در حالی به ترکیه برای حمله به سوریه چراغ سبز نشان داده است، که حمله به این کشور را یک ایده بد توصیف کرد.

وی در عین حال روز دوشنبه در پیامی توئیتری به ترکیه درباره هرگونه اقدام خارج از چارچوب هشدار و خاطرنشان کرده بود که اقتصاد ترکیه را به طور کامل نابود خواهد کرد.

رئیس جمهوری ترکیه عصر روز گذشته (چهارشنبه) از آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه خبر داد.

اردوغان افزود: عملیات موسوم به «چشمه صلح» نیروهای ارتش ترکیه به همراه ارتش آزاد سوریه علیه نیروهای «پ. ک. ک» و «ی. پ. گ» و داعش در شمال سوریه آغاز شده است.

پربیننده ترین خبرها