نماینده سازمان ملل با معارضان سوریه در ریاض دیدار کرد

 نماینده سازمان ملل با معارضان سوریه در ریاض دیدار کرد
شنبه 20 مهر 1398 - 18:51

«گیئر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه در دیدار با هیأت معارضان سوریه در ریاض، در خصوص کمیته قانون اساسی سوریه به رایزنی پرداخت.

العالم - سوریه

«گیئر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه امروز (شنبه) با سفر به پایتخت عربستان سعودی، با هیأت مذاکره کننده مخالفان سوریه دیدار کرد.

به نوشته پایگاه خبری اخبار الان، این دیدار در راستای آماده سازی فضا برای مذاکرات ژنو که قرار است ۳۰ اکتبر (هشت آبان) برگزار شود، صورت گرفت.

هیأت مذاکره کننده مخالفان پیش از این «هادی البحره» را به عنوان نماینده خود در کمیته قانون اساسی برگزیده بود.

تشکیل کمیته قانون اساسی که ماحصل نشست سوچی میان ایران، روسیه و ترکیه است، مهم‌ترین امید برای پایان بحران سوریه از طریق سیاسی است؛ طرحی که قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت و حمایت تمامی کشورها را با خود به همراه دارد.

این کمیته شامل ۱۵۰ عضو است که ۵۰ نفر از آنان، حامی دولت سوریه، ۵۰ نفر حامی طرف دیگر و ۵۰ نفر نیز مربوط به جامعه مدنی است. پس از آن، کمیته کوچکی متشکل از ۴۵ عضو تشکیل می‌شود که ۱۵ نفر حامی دولت سوریه، ۱۵ نفر حامی طرف دیگر و ۱۵ نفر حامی جامعه مدنی هستند.

پدرسون پیش از این در پاسخ به این سؤال که کمیته قانون اساسی اقدام به تدوین قانون اساسی جدید خواهد کرد یا قانون فعلی را اصلاح می‌کند؛ گفته بود: این مورد مسأله مهمی نیست؛ آنچه که مهم است، ترسیم سرنوشت سوریه به دست خود سوری‌هاست.»

فارس

پربیننده ترین خبرها