آمریکا 19 خودروی زرهی به ارزش 281 میلیون دلار به کویت می‌فروشد

آمریکا 19 خودروی زرهی به ارزش 281 میلیون دلار به کویت می‌فروشد
يکشنبه 21 مهر 1398 - 11:25

وزارت خارجه آمریکا با فروش ۱۹ «خودروی زره‌پوش بازیابی» به کویت به ارزش 281 میلیون دلار موافقت کرده است.

العالم - آمریکا

«آژانس همکاری امنیتی دفاعی» وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از موافقت وزارت خارجه این کشور برای فروش تعداد ۱۹ خودروی زره‌پوش بازیابی «اِم ۸۸ اِی ۲» خبر داد.

بنا بر گزارش پایگاه آمریکایی «دیفنس بلاگ»، «آژانس همکاری امنیتی دفاعی» وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ضمن اعلام خبر موافقت وزارت خارجه این کشور با فروش ۱۹ خودروی زره‌پوش بازیابی «اِم ۸۸ اِی ۲» به کویت، ارزش پولی این قرارداد را حدود ۲۸۱ میلیون دلار اعلام کرده است.

خودرو زره‌پوش بازیابی نوعی خودرو زره‌پوش جنگی و از گروه خودروهای مهندسی رزمی است که برای تعمیر خودروهای آسیب‌دیده در میدان نبرد یا یدک‌کش کردن آنها برای خارج کردن از منطقه خطر و انجام تعمیرات استفاده می‌شود.

«آژانس همکاری امنیتی دفاعی» پنتاگون اعلام کرده که کویت هیچ مشکلی در استفاده و به کار بردن از این خودروهای زره‌پوش نخواهد داشت.

وظیفه آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون، ارائه کمک‌های فنی و مالی، انتقال تجهیزات و محموله‌های دفاعی، آموزش و سرویس دهی به متحدان آمریکا و تقویت تماس‌های نظامی ارتش آمریکا با دیگر ارتش‌ها است.

طبق قوانین آمریکا بعد از تایید قرارداد فروش تجهیزات و تسلیحات آمریکا در وزارت خارجه این کشور و در صورتی که قانونگذاران کنگره مخالفتی با این قرارداد نداشته باشند، آن قرارداد عملی می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها