ابراز نگرانی دوباره دبیرکل ناتو از عملیات ترکیه در سوریه

ابراز نگرانی دوباره دبیرکل ناتو از عملیات ترکیه در سوریه
دوشنبه 22 مهر 1398 - 15:34

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در نشست «مجمع پارلمانی ناتو» در لندن از عملیات ترکیه در شمال سوریه و تاثیر آن بر تشدید تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرد.

العالم - اروپا

با شدت گرفتن تهدید کشورهای غربی و اروپایی برای تحریم ترکیه به دلیل عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه، دبیرکل ناتو امروز (دوشنبه) درباره تشدید تنش‌ها در منطقه در نتیجه این عملیات ابراز نگرانی کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، استولتنبرگ در نشست «مجمع پارلمانی ناتو» در لندن پایتخت انگلیس گفت عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه خطر تشدید تنش‌ها در این منطقه را به همراه دارد.

دبیرکل ناتو جمعه هفته گذشته در جریان سفر به آنکارا با مقام‌های ترکیه دیدار و درباره عملیات ترکیه در سوریه رایزنی کرده بود.

وی در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه ترکیه گفته بود که ناتو خود را به حفظ امنیت ترکیه ملزم می‌داند، اما انتظار دارد که ترکیه در خصوص عملیات نظامی در شمال سوریه خویشتندار باشد.

استولتنبرگ در جریان سفر به یونان هم درباره این عملیات گفته بود: «باید این را به خاطر داشته باشیم که ما در جنگ مشترکمان علیه داعش دشمن مشترکمان، باید همچنان متحد باقی بمانیم».

تازه‌ترین اظهارنظر دبیرکل ناتو درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه در حالی مطرح شده که برخی مقام‌های آمریکایی و اروپایی در روزهای اخیر در انتقاد تند از این عملیات، آنکارا را به تحریم تهدید کرده‌اند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در پاسخ به این تهدیدها گفته بود: «بعضی کشورها ما را با تحریم و ممنوعیت فروش سلاح تهدید کرده‌اند. آنها باید بدانند ترکیه با چنین تهدیدهایی پا پس نمی‌کشد.

رئیس‌جمهور ترکیه خطاب به آلمان و فرانسه هم گفته بود: «ترکیه متحد شما در ناتو است. شما با ما هستید یا تروریست‌ها؟ آمریکا مقادیر زیادی تسلیحات به تروریست‌ها در شمال سوریه داد اما شما چیزی نگفتید».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها