نظامیان روسیه در حال گشت‌زنی در حوالی منبج هستند

نظامیان روسیه در حال گشت‌زنی در حوالی منبج هستند
سه شنبه 23 مهر 1398 - 21:06

منابع خبری روز سه‌شنبه از گشت‌زنی نظامیان روسیه در حوالی منبج سوریه خبر داده‌اند.

العالم - سوریه

روزنامه انگلیسی «گاردین» روز سه شنبه در مطلبی درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه پس از حمله ارتش ترکیه به شمال سوریه نوشته نظامیان روسیه در حال گشت‌زنی در مناطق ما بین معارضان سوریِ تحت حمایت ترکیه و ارتش سوریه در حوالی منبج هستند.

روزنامه گاردین این تحول را نشانه آشکاری مبنی بر این دانسته که مسکو بعد از خروج نیروهای آمریکا به یک قدرت میانجی‌گر در منطقه مبدل شده است.

«اولگ بلوخین» روزنامه نگار روس در این باره گفت: «آن‌ها [آمریکایی‌ها] دیروز اینجا بودند، اما امروز ما اینجا هستیم. اکنون خواهیم دید که آن‌ها چگونه زندگی می‌کردند و چه می‌کردند.»

در همین حال، پس از توافق کردها با دولت مرکزی سوریه، پرچم سوریه در شهر منبج برای محافظت از این شهر و اطراف «کوبانی» برافراشته شد. ارتش «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و روس‌ها نیز برای نخستین بار در سالهای اخیر به دلیل توافق با نیروهای کرد و برای مهار حمله شش روزه ترکیه، به منطقه بازگشتند.

به نوشته گاردین، با وجود چشم انداز از دست دادن این منطقه نیمه خودمختار، مقامات کرد روز یکشنبه به دلیل تقویت مواضع مرزی کردستان، با میانجیگری روسیه با دولت سوریه توافق کردند.

این در حالی است که «آلکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه روسیه در امور سوریه، سه‌شنبه اظهار داشت که مسکو مخالف عملیات ترکیه است و اجازه درگیری مستقیم بین نیروهای ترکیه و سوریه را نخواهد داد.

بر اساس این گزارش، ترکیه بعد از اعلام تصمیم ترامپ و به بهانه ایجاد یک «منطقه امن» برای اسکان آوارگان سوری، عملیاتی نظامی را در شمال سوریه آغاز کرده است. بنا بر اعلام آنکارا، ارتش ترکیه قصد دارد تا عمق ۳۰ تا ۳۵ کیلومتری سوریه پیشروی کند. کردها تصمیم آمریکا برای عقب‌نشینی را «خنجر از پشت» توصیف کرده‌اند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه دوشنبه شب درباره عملیات موسوم به «چشمه صلح» در شمال سوریه با یکدیگر تلفنی بحث و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روسیا الیوم، همزمان، «والری گراسیموف» و «یاشار گولر» به ترتیب روسای مشترک روسیه و ترکیه نیز به صورت تلفنی درباره اوضاع سوریه رایزنی کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها