سفیر عربستان در لندن: سعود القحطاني در خانه است نه زندان

سفیر عربستان در لندن: سعود القحطاني در خانه است نه زندان
پنج‌شنبه 25 مهر 1398 - 10:34

خالد بن بندر بن سلطان، سفیر عربستان در انگلیس، فاش كرد كه سعود القحطانی مشاور سابق دربار سلطنتی که در قتل خاشقچی دست داشته است در خانه خود زندگی می كند، نه در زندان.

العالم - عربستان سعودی

شاهزاده "خالد بن بندر بن سلطان" سفیر عربستان سعودی در بریتانیا فاش کرد که " سعود القحطانی" مشاور سابق دفتر پادشاهی عربستان در منزلش به سر می برد و زندانی نیست.

وی روز دوشنبه طی سخنانی در مرکز مطالعات دفاعی در مرکز خدماتی رویال یونایتد در وستمنستر گفت: بعد از اینکه هیچ دلیل ومدارکی مبنی بر دست داشتن وی در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی پیدا نشد، القحطانی در منزلش تحت بازجویی قرار دارد.

"خالد بن بندر" سازمان اطلاعات ترکیه را به همکاری نکردن با عربستان سعودی و ارائه نکردن مدارک موجود در نزد خود که می تواند القحطانی را به دست داشتن در جنایت قتل خاشقچی محکوم کند، متهم کرد.

این شاهزاده سعودی گفت: ترکیه مایل به همکاری با عربستان و افشای اطلاعاتی که دراختیار دارد، نیست ولی عربستان اطلاعات زیادی در اختیار ندارد زیرا این جنایت در استانبول روی داد.

در ماه های گذشته، شایعات زیادی درباره سرنوشت سعود القحطانی منتشر شده که از مهم ترین آن، این بوده که مراکز حساس تحت کنترل وی هست که این، خبر برکناری وی را از همه سمتهایش تکذیب می کند.

القحطانی وزیر مشاور دربار پادشاهی و از نزدیک‌ترین افراد به بن سلمان بود که با فرمان ملک سلمان و در پی سناریوی جدیدی که برای کشتن خاشقچی طراحی شد، به عنوان سپر بلای بن‌سلمان در اکتبر 2018 برکنار شد. او متهم شد که از طریق اسکایپ به قاتلان دستور قتل خاشقچی را داده بود.

جمال خاشقچی روزنامه نگار معارض سعودی اوایل اکتبر سال گذشته در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید.

پربیننده ترین خبرها