سفر مشاور امنیت ملی عراق به سوریه

سفر مشاور امنیت ملی عراق به سوریه
پنج‌شنبه 25 مهر 1398 - 15:26

مشاور امنیت ملی عراق امروز وارد سوریه شد تا در خصوص موضوعات مختلف با مسئولان این کشور گفت‌و‌گو کند.

العالم - عراق

«فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق امروز (پنجشنبه) به سوریه سفر کرد و قرار است عملیات ترکیه در شمال سوریه محور گفت‌و‌گوهای او با مسئولان سوریه باشد.

شبکه المیادین با اعلام این خبر نوشت که رایزنی‌های الفیاض در خصوص پرونده مرزی عراق و سوریه، مبارزه با تروریسم و اوضاع منطقه پس از عملیات نظامی ترکیه در سوریه خواهد بود.

یکشنبه هفته گذشته یک مقام نظامی عراقی گفت که نزدیک به ۱۰ هزار سرباز و نیروی امنیتی اضافی به مرزهای عراق و سوریه در غرب موصل مشرف به استان‌های «دیر الزور» و «الحسکه» سوریه گسیل شده‌اند تا برای هرگونه شرایط اضطراری و احتمال نفوذ تروریست‌های داعش به عراق آماده باشند.

یک روز پیش از آن چهار نظامی عراقی از جمله یک افسر در حمله تروریست‌های داعش به پاسگاه امنیتی در نزدیکی مرز عراق و سوریه در شمال غربی موصل کشته شدند.

شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» روز یکشنبه ادعا کردند که پس از حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه به منطقه «عین عیسی» در شمال استان رقه، ۷۸۵ تن از عناصر داعش از این اردوگاه فرار کرده‌اند.

مجموع این تحولات باعث شده، عراق که به تازگی از شر تروریست‌های داعش رهایی یافته، تمام تلاش خود را برای ممانعت از ورود تروریست‌ها به عراق و قدرت‌یابی دوباره، به کار گیرد. ارتش ترکیه به همراه تروریست‌های «ارتش آزاد» از هفدهم مهر ماه جاری عملیاتی را تحت عنوان «چشمه صلح» در مناطق شمالی سوریه آغاز کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها